Jørgen Lie Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Lurer på noen ting ang oljeservice på bilen min. Det er nå 4100km igjen til jeg må bytte olje, så det holder vel til jul kanskje. Er dette enklest å gjøre selv, for så å dra med bilen til diagnose for å få lagt inn at oljeskifte er utført? Om et verksted gjør alt, hvor mye kan jeg forvente å måtte betale for dette? Kan jeg komme på et verksted med min egen olje og få disse til å bytte den, eller er det veldig upopulært? Kan et vanlig verksted utføre diagnosen med å legge inn ny intervall? Mvh Jørgen Lie
knut_olestad Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 verksted er vel som puben, de setter ikke pris på medbrakt.
Jørgen Lie Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Saken er at to kompiser driver verksted som forhandler Castrol, så skaffer billig olje der.. De/jeg kan jo for så vidt ta et oljeskift, men så må den jo en plass for å oppdatere slik at det starter ny nedtelling til neste oljeskifte.. !
fredriko Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Jeg jobber som mekaniker på et bilverksted, og for oss er det ingen problem at vi bytter olje for kunden om det er "medbrakt". Du kan også få nullstilt serviceintervallen på hvilket som helst verksted somregel fordi service nullstilling krever ikke et dedikert bmw diagnoseapparat, men har du sjekket om du kan nullstille den selv? på brodern sin 2007 e87 118d nullstiler man oljeskift uten diagnoseapparat.
Jørgen Lie Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Jeg jobber som mekaniker på et bilverksted, og for oss er det ingen problem at vi bytter olje for kunden om det er "medbrakt". Du kan også få nullstilt serviceintervallen på hvilket som helst verksted somregel fordi service nullstilling krever ikke et dedikert bmw diagnoseapparat, men har du sjekket om du kan nullstille den selv? på brodern sin 2007 e87 118d nullstiler man oljeskift uten diagnoseapparat. Skjønner Hmm, hvordan kan jeg sjekke det da? Kan det gjøres på iDrive eller noe sånn?? Eller må man mere grundig til verks?
fredriko Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Kjøretøyet er utstyrt med 'Tilstandsbasert service' NB: Nullstillingsprosedyren må ikke utføres før vedlikeholdsarbeidene er fullført Klokken på kjørecomputeren må være korrekt (se bruksanvisningen om hvordan du stiller klokken) Hvis batteriet er frakoplet, stopper kjørecomputerklokken på det klokkeslettet frakoplingen skjedde Hver serviceelementnullstilling telles internt Telleren brukes til å avgjøre om det er behov for ekstra service NB: Tilbakestillingsprosedyren fungerer bare dersom servicepunktet er ved 80% eller mindre av sin levetid NB: Bremsenes servicepunkt kan bare nullstilles hvis bremsens slitasjesensor fungerer som den skal Når servicen er utført, nullstiller de hvert av de relevante ikonene Displayikoner i bruk: Se 'Vedlikehold ekstra enformasjon' Fortsett slik det er vist: Sett på tenningen Trykk og hold nede kjørecomputerknappen (1) Serviceelementene vises i prioritert rekkefølge Velg servicepunkter ved å bevege vippebryteren oppover eller nedover (2) Trykk på knappen inne til 'RESET'(NULLSTILL) vises på displayet (3) Trykk og hold nede knappen for å bekrefte nullstillingen (3) NB: Et klokkesymbol vises under nullstilling Etter en vellykket nullstilling vises et merke (vist på displayet) bak teksten 'RESET'(NULLSTILL) Alle varemerker som er nevnt i det følgene er bare ment som referanse og er ikke ment å antyde en forbindelse mellom Vivid og disse selskapene
Jørgen Lie Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Hmm, okei.. Men alt det der er vel inne på min iDrive. Vises ikke noe av det der i display ved speedometer.. Får ta en titt senere i kveld om det funker å gjøre det på iDrive`n
fredriko Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Ja men har du ikke ett lite display mellom speedometer og turteller da ?
Jørgen Lie Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2010 Joda, jeg har for så vidt det, men, har ikke sett noen av de tegna der når jeg har prøvd og trykke.. Men skal ta å se etter etterpå
Jørgen Lie Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2010 Hmm, sjekka inne der nå, og fikk opp de tegnene som vises på bildet der. Har heller ikke den "reset" knappen.. Snakkes med de kjenningene mine nå, og de hadde nullstillingsverktøy som de mente skulle passe, så vi får se Har enda noen km igjen å kjøre.
Jørgen Lie Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2010 Etter litt mere leting fant jeg de der som du beskrev! Prøvde ikke å slette det, siden jeg ikke har skifta olje enda.. Men skal prøve det! Takk for hjelpen så langt, fredriko
fredriko Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Ingen problem skrik ut hvis du trenger noe mer
ogee1 Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 Bra tips, dette! Jeg fikk justert fram tidspunkt for kjøretøysjekk og avgasskontroll (noe verkstedet bekreftet ikke gjelder for Norge). Så slapp jeg kjøre innom verkstedet for å få dem til å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå