cypher Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Spørsmålet mitt er om jeg kjøper en 1999 modell bmw, og avregistrerer den med engang, for så å vente med å registrere den til januar 2011, vil jeg da slippe unna med 1557 i omreg? Eller vil jeg likevel måtte ut med drøyt 6 sure høvdinger til staten?
Ballder Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Lever skilter eller ei. Bare drit i og betale før nyttår, så er du i mål etter nyttår. Men husk at trafikkforsikringen din ikke er gyldig dersom du beholder skiltene og bilen blir begjært avskiltet.
cypher Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2010 Sikker på det? I og med at du får et krav på drøyt 6k nå, vil det kravet automatisk synke til 1557 etter nyttår?
m-alpin Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Sikker på det? I og med at du får et krav på drøyt 6k nå, vil det kravet automatisk synke til 1557 etter nyttår? Henger meg på denne,kunne tenkt å vite dette sikkert..
Ballder Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Det var i hvertfall det jeg gjorde på e39,n jeg har nå. Kjøpte den tidlig i desember året før den ble gammel nok, og jeg spurte dama på biltilsynet om dette, og hun sa at ja. Etter årsskiftet så ville dette kravet falle til minstekrav uavhengig om skilter var levert eller ei. Ba henne pent om og somle med papirene, da jeg på en folkelig måte fortalte at skiltene da under ingen omstendighet ville blir levert inn, grunnet deres åpningstider for eventuell tilbake henting ikke helt ligger til rette for folk i kjeledress relaterte yrker. Selvsagt syntes hun dette var feil, men forsto hva jeg mente.
Saltkjelen Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Husk det at dersom denne 99 modellen er produsert mellom 09/98-12-98 (99 mod), så går den som en 98 modell i reg avgift.
cypher Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2010 Fikk ihvertfall bekrefta fra statens vegvesen at om du leverer inn skiltene med engang nå og venter med å ta de ut til etter nyttår så vil omreg avgiften gå ned.
Bmwray Skrevet Oktober 29, 2010 Skrevet Oktober 29, 2010 Avregistrering funker nok men hvem vil la bmwen stå i juletider? Spørsmålet er hvor mange ganger kan bilen omregistreres før man må betale? For da kan du bare sette opp en medeier, så sette den på deg igjen etter en mnd eller noen andre, Får man egentlig ny regning hvis hovedeier er den samme bare at man har fått medeier? Hvis ikke så må jo bilen registreres på noen andre og forsikres på andre og det kan fort bli brydderi! Man sparer jo 5000kr hvis det kan drøyes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå