HåvardPYA Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Er vel kansje ingen BMW. men tengte jeg skulle lage en tråd her inne og siden det blir grisehjerte i bilen. En gammel S38 skal nemlig sparke liv i `80 tallets store landeveislokomotiv. Bilen er en `85 Granada 2,8. Planene var lenge 2,8 turbo. Men da det begynner og bli endel 2,8 turbo i rundt om kring, ble ny motor innkjøpt. Valget sto mellom Ford BA245T (Barra) og BMW S38. Det ble sistnevnte pga pris, deletilgang osv. En bra slump fra PPF vil bli handlet til denne etterhvert. Girkasse blir fra 530D el. Må høre litt rundt om meninger om dette. Quaife diff er montert og understell er pulverlakkert. AVO coilovers, alu og polyforinger. Scorpio Cosworth bremser bak. Har ikke så mye bilder nå, men kommer flere når det bli noe moro og ta bilder av Batteri blir montert bak. Bremsekraftforsterker blir fjernet til fordel for pedalboks inne i bilen. Nedre bærearm omsveiset for coilovers. Så da er det bare og vente til mnd skifte når lønninga kommer, så man får kjøpt seg girkasse og sveiset om clutch hus. Og da skulle det være klart for og se om man må kappe i torpedo og tunell. Noe jeg er 99,9% sikker på at jeg må
Morty999 Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 så dette på ford forumet! å det tror jeg kan bli skikkelig rått ! granda er kul bil som trenger kul motor!.. så du har valgt riktig motor hvertfall
Are. Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Tøft! Dette skal jeg følge med på. Digger biler som er litt frankenstein
bmwkizn Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Rått prosjekt. Granada vekker mange gamle minner Så det er biler jeg liker godt. Skal følge med her
Mexos Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Kult prosjekt er svak for Granada så skal følge med jeg også
asv Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Dette tror jeg må være en av de beste idéene jeg har sett! Kommer til å følge med på dette!
NBCustom Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 sinnsykt rått prosjekt, legger meg flat for hvor rått dette kommer til å bli.... en vanvittig nydelig klassisk karosseri, med dertilhørende "moderne" supermotor
Stoppie_Master Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Vekker minner fra da jeg selv hadde en slik 2,8GL granada Kult at det ikke er noen begrensninger, slik at du putter en bmw motor i en ford hehe
E30_Dale Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Tøft! Blir rått det. Mye effekt er du ute etter da?
Haakjin Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Ta bli rått ja, lika at folk prøva noe nytt Artige bila sa Granadaene
_anders Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Der har det blitt prosjekttråd ja Nice, blir utrolig bra dette om du fortsetter standaren du har begynt
winchester Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Haha, her skal det følges med! Er ikke hver dag man ser en Granada med S38-maskineri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå