mudbug Skrevet Oktober 28, 2010 Share Skrevet Oktober 28, 2010 FORMÅL Hensikten med denne DIY er slik at du er i stand til å fjernkontrollere ved å slå av og på din OEM angel light, baklys, skiltlys og håndtak. Den lyser opp under låsopp og forsvinner i løpet låsing. Dette ble testet på bilen min E39 2000 med OEM angel light. Jeg er usikker på om ledninger til lik andre biler. Jeg tar ikke ansvar for eventuelle skader gjort på din bil. Her er video: Deler • Likeretter Diode - $ 2,49 Radio Shack P / N 276-1661 https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no ... &toc=18884 • kontakter • Ledningskjøte • Elektrisk tape • Ledning (BMW ledning 61126908723 • Skruejern • Tang (jeg brukte nål nesen) Koplingskjema Framme lys: Baklys: Framlys 1. Jeg velger å kople på under venstre hvilefot. Starter å fjerne entre’panel. 2. Fjern hvilefot panel. 3. Fjern clutch panel. 4. Etter alt er fjernet, finner du de ledninger som går til førerdør. 5. Fjern lyset under døra for å se hvilken ledning er. I min tilfelle er rød/blå stripe. 6. Etter at du identifiserer ledningen, kopler du på ledningen til diode. 7. Fjern luftfilter på fører side, så trer du ledninger gjennom torpedovegg og inn i bilen 8. Kopler på angel light. 9. Trer den andre ledningen gjennom radiator og til andre siden. Kopler på angel light. Husk kopler på positiv ledning. på bilder står det kopling på brunledning pga jeg har byttet kopling til facelift. brun er jord ledning i ditt tilfelle.Du kan kople blinkelys eller tåkelys hvis du vil. Baklys: 1. Fjern baksete, ser du 3 ledninger som går opp til bak leselys (det er samme farge som framme rød/blå stripe) 2. Kopler den på og trer den gjennom hullet til bagasjerom. 3. Kopler på diode 4. Kolpler på baklys . Jeg kopler baklys og skiltlys for en diode. Førersiden (violet stripe), passasjesiden (hvit stripe) 5. Fjern deksel bak og trer ledninger til andre siden og kopler på skiltlys Førersiden (lysegrå/ brunstripe), passasjesiden (lysegrå/svart stripe) 6. Kople på skiltbelsyning som går fra kofferlokk ------------------ -------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 28, 2010 Share Skrevet Oktober 28, 2010 Flott DIY:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 hva ville det kostet meg hvis du kunne gjøre det på min e39 97 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 Kjøpte du dioder hos clas ohlson? ser bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakob s Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 nok bare mig, men det du laver er at styre udvendige lys via fjern kontrollen til central låsen i bilen ikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 Du henter strøm fra lys nede i døren ser jeg, jeg har ikke slik lys nede i dørene på min bil. Vet du om en annen lur plass og hente strøm fra? Ser for meg at det blir krevende og hente strøm fra taklyset, med mindre man vet hvor denne kabelen går og hvordan ledning det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 1, 2010 Forfatter Share Skrevet November 1, 2010 Kjøpte du dioder hos clas ohlson? ser bra ut Nei! En kamerat som kjøpte i USA og sendte til meg. Du kan kjøpe hos elfaelektronikk.no https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no ... &toc=18884 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 1, 2010 Forfatter Share Skrevet November 1, 2010 Du henter strøm fra lys nede i døren ser jeg, jeg har ikke slik lys nede i dørene på min bil. Vet du om en annen lur plass og hente strøm fra? Ser for meg at det blir krevende og hente strøm fra taklyset, med mindre man vet hvor denne kabelen går og hvordan ledning det er. Du kan se på LCM modul hvor den styrer lys i bilen. Du ser på lyset fra interiør (leselampe fra tak). Det er 3 ledninger, en brun (jording), en ann er å slå på leselys og en er automatisk lys når du unlock (slå på) og lock (slå av). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 1, 2010 Forfatter Share Skrevet November 1, 2010 nok bare mig, men det du laver er at styre udvendige lys via fjern kontrollen til central låsen i bilen ikk? Ved å trykke på unlock, lyser alle lamper og slår av ved å trykke lock på nøkkelen. Det er samme funskjon som nyere bil har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakob s Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 ah altså follow me home funktionen? nice nok men man kan vel gpdt lave det så det f.eks kun er tågelyset eller nærlyset der er tændt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 1, 2010 Forfatter Share Skrevet November 1, 2010 ah altså follow me home funktionen? nice nok men man kan vel gpdt lave det så det f.eks kun er tågelyset eller nærlyset der er tændt? ja, det er follow me home funksjonen. Du kan gjøre tåkelyset eller nærlyset ved å kople sammen ledninger som baklys og skiltlys. Det er helt topp når det er mørkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 follow me home er ikke det samme. follow me home er når man drar i fjernlys hendelen en gang etter man stopper bilen. da kommer nærlysene på i 1 min eller noe slikt. dette kalles welcome light. da lyser parklys og slikt opp når man låser opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakob s Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 follow me home er ikke det samme. follow me home er når man drar i fjernlys hendelen en gang etter man stopper bilen. da kommer nærlysene på i 1 min eller noe slikt.dette kalles welcome light. da lyser parklys og slikt opp når man låser opp. nå ja det jo rigtigt nok at det køre i 1 min efter man slukker og låser bilen jo, men dette er jo stadig en dejlig funktion og have Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 hva ville det kostet meg hvis du kunne gjøre det på min e39 97 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordsidetuning Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 dette kan også programeres da sleppe du og juxe in i bilen din! og mindre job dette HEIMLEUCHTEN wert_02 ; wert_01 = 0sec ; wert_02 = 40sec ; wert_03 = 90sec ; wert_04 = 150sec ; wert_05 = 240sec HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH aktiv HEIMLEUCHTEN_AL aktiv HEIMLEUCHTEN_BL aktiv HEIMLEUCHTEN_FL aktiv HEIMLEUCHTEN_KL58G nicht_aktiv HEIMLEUCHTEN_KZL aktiv HEIMLEUCHTEN_NSW aktiv HEIMLEUCHTEN_SL_H aktiv HEIMLEUCHTEN_SL_V aktiv HEIMLEUCHTEN_NSL aktiv HEIMLEUCHTEN_RFS aktiv eller kjøpe en ferdig modul http://dachmodule.de/index.php?cat=c514 ... -E39-.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå