Jump to content

Vått under teppe på venstresiden bak - e34 touring.

bad_ip
 Share

Recommended Posts

Hei,

Når jeg byttet ut interiøret la jeg merke til at det var vått under teppet under matten venstre siden bak. Fikk lagt aviser og tørket med vifte.

Det har blitt vått igjen i ettertid pga regnvær. Om det kommer når jeg kjører eller det lekker inn vann når den står i ro vet jeg ikke. Grådig irriterende da vinduene på innsiden blir våte!

Noen forslag?

Har samme problem på min X3. Lekkasjen er i døra. Spyl vann mot ruten, og sjekk for lekkasje under dørinteriøret. Bak interiøret er det en "isopor/plast" beskyttelse som kan lekke, og vannet renner inn i bilen, i stedet for å renne ned til drenerigshullet inn i døren. Har ennå ikke fått det helt tett, men jeg har lokalisert lekkasjen.

Tipper Andoya har rett i at det kan være fuktsperra i døra som er problemet. Hadde samme problem for en stund siden og kjøpte en patron med Butyl hos Biltema. Gjorde godt rent og la en god streng rundt hele kanten der fuktsperra har anlegg. Godt fornøyd med jobben monterte jeg sammen og alt blei pottet tett...... enn så lenge. Tipper dette holdt i godt og vel 6 mnd så var det på an igjen med lekkasje. Viste seg at Biltema-butylen på en måte gikk i oppløsning og ikke hang sammen lenger. Derved fikk vannet fritt leide. Så moralen herfra er rett og slett at du bør kjøpe ordentlig butylband om du vil bli kvitt problemet (får det på rull hos f.eks. Würth).

PS: Kan sikkert være lurt å fylle opp og sjekke avløpene fra takluka også, siden du har våt bil allerede mener jeg.............:)

Har også samme problemet på min E46. Har ikke gjort noe med det ennå, men antar at det er fuktsperra i døra som har blitt utett da døren på samme siden var fuktig rett under dørtrekket.

Hvordan tar man forresten av dørtrekket (framdør) på E46?

Og hvis dette stemmer.. hvordan fikser man slikt? pris ?

Om du søker på tett drenering vil du kansje finne noen diy. Kansje autopower.se, bmwccn eller google. Framgangsmåten mener jeg er bruke trykkluft eller stakke dette opp men sveise tråd.... . Som sagt sjekk litt tråder først med søk.