Gå til innhold

Kenneth's E34 535i prosjekt!, Til salgs!


Kennethe34
 Share

Anbefalte innlegg

Handla meg en 535i idag :)

Ingen aning om hva jeg skal med den, men skal fikses opp ihvertfall!

Kjøpte den billig av en kar her i byen som nettopp hadde kjøpt den og skulle selge pga den ikke gikk som den skulle.. Fikk den såpass billig at jeg dreit i hva som var feil, og henta den med meg hjem :P

Kjørte så bilen til jobb å bytta fordelerlokk og rotor, men det ble ikke bra.

Reiv av toppdekselet og fant en knekt vippearm på innsug sylinder 2 :(

Bilen er tilnærma rustfri, men har en skade på begge dører førerside, hull i førersete og litt anna småting. Er foresten eu godkjent 08/10-10 på NAF med null feil :P

Utstyr: Største OBC, check control, 4x elvindu, varme i speil, 8x alu med nye dekk, diffbrems++

Foreløpige planer:

Bytte vippearm innsug syl 2

Toppdekselpakning

Dører førerside

Traversforinger

Hundebein

Interiør

En skikkelig shining og service

Kom gjerne med tips og triks dere som har peiling på M30! :)

Her er noe bilder:

f3rsa4b23to65puitywx.jpg

2qf62hdqtdp1iii5q5jj.jpg

ja8tw536vs1swaylnuj2.jpg

gir3vgh6p339ki25p8b7.jpg

djesukz0u06nnv6zbsol.jpg

5xxcixxrcdh6at3pu8pi.jpg

6hf5o93ocivj1e355t93.jpg

az05bjzz8zfmej4r0n3h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Følte trangen til å gjøre noe med bilen idag, så dro på biltema å kjøpte nye stusser til eksosen :)

Har også ordna en dele bil som jeg skal flytte over hele interiøret og dører på førersiden fra.. denne koster meg 1500, altså får jeg gratis deler pga vrakpanten :D

Bilder:

1fuhe2r6er4cjoob76rr.jpg

6726qheef16wpxxta2ty.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bestillt noe deler fra koed!

Poly traversforinger

Paralellstag

Hundebein

Stabstagforinger foran

En stabstagforingholder foran

Ett endefeste stabstag foran

Oljefilter

Detta kom på 2470kr, og det er alt som er å anmerke i understell på bilen :D

Vippearm og toppdekselpakning bestillte jeg via jobb, og det er kommet så tar det på torsdagen..

Bytter også oljerøret til kammen når jeg tar vippearmen og justerer ventiler :)

Gleder meg til å teste bilen litt når den går som den skal! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt..

Er bare å løsne en mutter på hver vippearm og vri litt på den skiva som er der.

Pass på at knasten på kamakslingen peker vekk fra vippearmen, bruk følerblad mellom vippearm og ventil, skal være 0.30 klaring når motoren er kald om jeg ikke husker mye feil.

Kenneth:

Knekte vippearmer ja..

Høres ganske kjent ut for å si det sånn, har knekt en del slike på mine M30'r også.. :wink:

Skal følge med på utviklingen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt..

Er bare å løsne en mutter på hver vippearm og vri litt på den skiva som er der.

Pass på at knasten på kamakslingen peker vekk fra vippearmen, bruk følerblad mellom vippearm og ventil, skal være 0.30 klaring når motoren er kald om jeg ikke husker mye feil.

Kenneth:

Knekte vippearmer ja..

Høres ganske kjent ut for å si det sånn, har knekt en del slike på mine M30'r også.. :wink:

Skal følge med på utviklingen her :)

Har fått med meg at det skal være ett vanlig problem ja :P

Om jeg beholder bilen etter jeg er ferdig blir jeg å skifte alle vippearmene, vippearms akslingene, kammen, og topppakning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den enda billigere enn den lå ute for.. hehe :P

Update: da er vippearmen og toppdekselpakninga bytta, gikk egentlig greit.. justerte ventiler til stram 0,30 med god hjelp av en kompis.

Bilen kakler enda en del fra en av de fremste eksosventilene, så lurer på om hardmetallet har løsna fra en av vippearmene.. Vurderer om jeg skal skifte alle, eller skifte de 3 fremste på eksosen.

Blir prøveskilt imorgen så jeg får testa bilen litt, prøvde litt ikveld og virker skøy med 3,5 og diffbrems! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg det her! Gøy å se hvor bra bilene dine blir :D Og i tillegg er de ikke langt unna ;)

Du steller bra med dem! Får komme meg en tur til tromsø å se etter denna :)

Stå på!

Takker :)

Joda, må jo ha noe å gjøre.. er ikke alle som gidder å redde/shine en gammel E34 :)

Bare å komme å kike ;)

Edit: skal få en kompis til å knipse bilder med speilrefleks imorgen, er jo bare drittbilder som ligger ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha noe å gjøre ;) Syns e34 er en pen bil med de rett modds'a :)

Ser ut som det blir vinterdekk på e30'n i morra så da kanskje det blir en tromsø tur om ikke alt for lenge ;)

Store planer for denne eller? :)

Tjaaa.. foreløpig blir det å bli kvitt tikkinga, bytte komplett interiør, div understellsdeler og begge dører på førersiden. Om jeg skal beholde denne så blir det chip fra turner motorsport, kvasskam, grenrør, flytte over M5 skinn fra 520, flytte over shadowline fra 520, ny topppakning, alle vippearmer, vippearmsakslinger + sikkert uendelig mye mer :P jeg har en tendens til å aldri gi meg når jeg først begynner.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...