Gå til innhold

Stor delevasker i Østfold/Akershus


hardrocxsludge
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har en motorblokk ståendes her som jeg skulle tatt i en delevasker, røflig mål er :

70 cm x 30 cm x 35 cm .

Ingen her på forumet som vet om en plass de kunne tatt på seg denne jobben ?

Eventuelt om noen har privat og er interessert i å vaske denna for en billig penge .

Takk for svar mvh Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så ruster ikke stål i delevasker ?

Grunnen er for at veiv, råder og stempler står i blokka, tenkte å unngå å ta ut dette, men om det vil ruste i delevasker også så er det ingen annen utvei enn å plukke ut dette og bytte råde og ramme lager med det samme da :shock: .

Ellers hadde jeg tatt det hos fatter i vaskehall der, stor steamer :) .

Hva mener dere ?

Har ikke sånn kjempe erfaring med delevasker men etter hva jeg har skjønt så kan man ta topper som ventiler osv er montert i uten at det ruster :) .

da går det jo greit med bunndelen også om det er sånn jeg har hørt førøvrig :)

takk for svar gutter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke lar delene stå bløte ruster det ikke. Blås med trykkluft når du er ferdig, og spray gjerne over med olje, 5-56 el. Men jeg vil nok bekymret meg mere over vannet som trenger inn i lager, mellom stempel og sylindervegg og slikt. Ikke lett å være sikker på at det ikke ligger igjen vann iellom der. Tror nok jeg ville demontert ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben brukes noe som heter Alkacip tror jeg. Men jeg ville ikke ha vasket en motor med innmat. Ville heller demontert, vakset og tørket hver enkelt del med bremserens og trykkluft, deretter WD40.

takk for svar, skal se hva jeg gjør :) .

Noen som har momentene som en m52b28 skal skrus sammen med, moment på rammelager og råder ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...