larserso Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Hei! Svogeren mener jeg har peiling på bil så han spør meg. Jeg spør derfor dere Han har en 320iA coupe fra midten av nittitallet. Han lurte på om det var noen peilepinne på girkassa som han kunne fylle via. Hvordan skifter man olje på denne girkassa? Han har problemer med at bilen slurer og ikke girer ordentlig før den blir varm så vi håper det kan hjelpe å bytte olje på den... Bilen har gått snart 150.000km. Håper noen har tips vi har nytte av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Tore Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 viewtopic.php?f=1&t=155539&hilit=olje+automatkasse Denne er for E39, men det er kanskje noe av det samme på E36. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjalle Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 150 000 km så er den jo såvidt innkjørt,tror jeg ville kostet på en diagnose hos bmw hvis bilen girer normalt når den er varm,er det en steptronic kasse så girer den ikke normalt før den begynner å bli varm,prøv å resette kassa med batteri koblet fra en halvtimes tid,etterpå kjøres bilen pent de første timene,dette gjelder e39 men skulle være ganske likt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
larserso Posted October 31, 2010 Author Share Posted October 31, 2010 Takker for innspill. Men er E36 tilsvarende E39 da? Mente E36 er såpass mye eldre og at det mer er E39 og E46 som kan være like? Link to comment Share on other sites More sharing options...
larserso Posted November 3, 2010 Author Share Posted November 3, 2010 Ingen som vet hvordan man skifter olje på automatkasse på E36? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maartn Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Du har ikke peilepinne.. når man bytter olje fyller du til det renner over. Bruk søkefunksjonen så finner du mye ang. dette temaet. Tror jeg skrev noe i tråden om min E36 også ang. dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts