Gå til innhold

e34 oppgradere høytalere


Anbefalte innlegg

hei

har en e34 1995 mod som jeg vil oppdatere høytalerne på. men siden jeg er fulstendig blank på dette så henvender jeg meg til dere.

jeg har en "forsterker" i bagasjerommet. (orginalt) og 2 i dash, 2 diskanter framme i dør og 2 nede ved føtterne. og 2 i hatthylla med diskanter der tror jeg.

vil oppdatere sånn passebillig men så er det det med merke. lettdrevet\tung drevet, og komponentsett eller enkle høytalere. så jeg er lost i alt dette og trenger hjelp.

takker for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn i økonomi klassen. hadde vært greit til under 10000 lappen samlet.

som sagt er jeg helt blank på dette. men tanken er en lett oppdatering av det som er der.

selve spilleren jeg har er ok tror jeg det er iallefall en pioneer til 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn i økonomi klassen. hadde vært greit til under 10000 lappen samlet.

som sagt er jeg helt blank på dette. men tanken er en lett oppdatering av det som er der.

selve spilleren jeg har er ok tror jeg det er iallefall en pioneer til 1000 kr.

okai :) hadde du ikke bod så langt vekk, hadde tv boden vært knall, der ordner de opp vettu :)

men jeg ville sjekka på finn.no

bye brukt anlegg som er bra vettu :)

husker jeg ikke feil så er dimmen 5,25 på hatt høytalere og fronthøytalere nede ved beina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva blir rett å ha til høytalere? komponentsett eller vanlige høytalere?

er en form for souround anlegg i bilen tror jeg kommer iallefall lyd fra alle vinkler og hører tydelig om det er bak eller h. side eller v.side.

synes det er litt artig å vite at en så gammel bil har enn form for moderne anlegg i bilen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Focal som komposett. Disse er lettdrevne og til grei pris. Skal du ha bass som slår til grei pris med kasse så kan jeg anbefale Kicker sinne 2x12". Disse er og lettrevne å du trenger ikke rare forsterkeren for at disse skal slå bra. Kassa passer perfekt i bagasjen på en E34.

Det finnes ett hav av andre komposett som sikkert er bedre og billigere, men dette er bare hva jeg har erfart og mine meninger etter dette.

PS: Har du 14 dagers ventetid kan du bestille Hifonics sine forsterkere fra Ebay. En Brutus monoblokk til subbene. Funker knall lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Focal som komposett. Disse er lettdrevne og til grei pris. Skal du ha bass som slår til grei pris med kasse så kan jeg anbefale Kicker sinne 2x12". Disse er og lettrevne å du trenger ikke rare forsterkeren for at disse skal slå bra. Kassa passer perfekt i bagasjen på en E34.

Det finnes ett hav av andre komposett som sikkert er bedre og billigere, men dette er bare hva jeg har erfart og mine meninger etter dette.

PS: Har du 14 dagers ventetid kan du bestille Hifonics sine forsterkere fra Ebay. En Brutus monoblokk t

jeg har kicker 2x12 kassa:) veldig fornøyd. kjører den på en 300w kicker monoblock :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt focal 130a1 2 sett med komp nå

satser på at det blir noe bedre enn det som er der

Ja disse er jo bolt on i E34 :)

De høytalerne som er i dashen skal du bare nappe ut å kaste. Skal finne ett bilde av hvordan jeg gjorde det, med positivt lydresultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om de blir tatt ut vet jeg ikke men de blir iallefall ikke utbyttet da det er skjeldent man finner 2,5" har iallefall gitt opp.

mon tro om det er laget noe plugn play forsterker som passer den orginale?

eller hvor mange kanaler har jeg\trenger jeg for å skifte forsterker om det blir aktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på e34n min er det lagd noen "plater" til høytalerene bak så det er montert 6,5" komponent sett der. infinity. denne plata er trekt i samme stoffet som hattehylla og er bare å fjerne igjen, så ser det originalt ut. så er det montert en sub og forsterker i bagasjerommet. høytalerene forran vet jeg faktisk ikke om er byttet. men spiller veldig bra. kan være en fordel å ta ut skiluka for å få lyden mer inn (dette er ikke gjort til meg men funker bra fordi.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...