Gå til innhold

hvordan kople iphone til original stereo e 39?

Anbefalte innlegg

Noen som kan komme med tips til hva eg trenger for og kople til iphone'en min til original stereo på min e39 2001 facelift? Har sett det er eit alternativ der det blir montert enn dockingstasjon i askebegeret, denne virka veldig fin. Noen som har erfaring med dette? Kom gjerne med andre innspill. Eg har ikke cd veksler i bilen. Legger ved et bilde av den type stereo eg har.

zhfhgt5bo69xj76kpq6r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har kjøpt en DICE MediaBridge med cradle som jeg skal montere når jeg får tid.

Denne kobles istedet for CD-veksleren, så du kan ikke ha begge samtidig. Men CD spiller har du jo der foran uansett. Jeg kjøpte varianten som også har bluetooth og HF-mikrofon.

http://www.diceelectronics.com/

Venter også på en Brodit-clip for å montere cradle på ene luftdysen i dash'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en DICE MediaBridge med cradle som jeg skal montere når jeg får tid.

Denne kobles istedet for CD-veksleren, så du kan ikke ha begge samtidig. Men CD spiller har du jo der foran uansett. Jeg kjøpte varianten som også har bluetooth og HF-mikrofon.

http://www.diceelectronics.com/

Venter også på en Brodit-clip for å montere cradle på ene luftdysen i dash'en.

hei,

Har kikket litt på mediabridgen jeg å, virker som en meget god løsning. Men har skjønt det slik at den kun virker om du har 16:9 navigasjon i e39. Har du det, eller har jeg missforstått?? Har du montert den, er veldig spent på å høre hvordan den er i bruk i forhold til tlf osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Har kikket litt på mediabridgen jeg å, virker som en meget god løsning. Men har skjønt det slik at den kun virker om du har 16:9 navigasjon i e39. Har du det, eller har jeg missforstått?? Har du montert den, er veldig spent på å høre hvordan den er i bruk i forhold til tlf osv.. :)

Du har lest helt riktig, men jeg tok kontakt med support som kunne melde om at med siste firmware så fungerer den fint uten navigasjon også.

Har ikke montert og testet den selv enda. Venter fremdeles på brodit-feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Du har lest helt riktig, men jeg tok kontakt med support som kunne melde om at med siste firmware så fungerer den fint uten navigasjon også.

Ahh.. Det er jo fantastisk nytt :D må du laste inn noe programvare selv eller er det plug'n play rett fra dice? Tror kanskje det må bli en liten adventsgave til meg selv i år :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Ahh.. Det er jo fantastisk nytt :D må du laste inn noe programvare selv eller er det plug'n play rett fra dice? Tror kanskje det må bli en liten adventsgave til meg selv i år :wink:

Jeg oppdaterte firmwaren når jeg fikk den. Vet ikke om det var strengt tatt nødvendig, men det tar bare 5 minutter.

Lett å installere selve enheten. Bare litt knot med å få plass til kabler, plugger og allting bak MID'en der.

Brukte den mange timer på vei til Voss i helga og var veldig fornøyd. Lydkvaliteten er minst like bra som fra original CD-spiller, med iPhone 4 plugget i DICE.

Når vi kjørte hjem igjen så fungerte den ikke. Irriterende!

Så idag blir det feilsøking. Håper det bare er en kabel som sitter løst eller noe.

Jeg fikk heller aldri tekst opp i MID'en, så det også må jeg sjekke litt opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en modul fra gromaudio. Denne støtter usb og ipod, og iphone.

http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html

Har du noen bilder, Felxtron?

Ser interessant ut...

FiGu

Bilradiospesialisten lagerfører Grom Audio adapterne ser det ut til:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Men det var ikke flere bilder her heller da... :)

Det er ikke så mye annet å se på, en det du ser på bildene til bilradiospes.

For å se hvordan den virker, gå inn på youtube søk gromaudio..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi kjørte hjem igjen så fungerte den ikke. Irriterende!

Så idag blir det feilsøking. Håper det bare er en kabel som sitter løst eller noe.

Jeg fikk heller aldri tekst opp i MID'en, så det også må jeg sjekke litt opp i.

Bare en liten oppdatering.

Jeg hadde satt den ene dip-switchen i feil posisjon. Når den nå er satt riktig så fungerer det riktig bra.

Anbefales!

Gjenstår å legge opp kabelen til HF-mic et sted, men vet ikke helt hvor jeg vil plassere den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...