Gå til innhold

Trimming/ tuning av 1997 323 2,5 Del erfaringer


pedro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :lol:

Vurderer trimming av en 97 323 2,5 m simons sportseksos

Eksosen er dobbel fra kattene og bakover som 325. Forstår det slik fra folk her på forumet at det ikke er noe særlig å hente på å trimme denne motoren? Medfører dette riktighet? Er lav km på motoren som er i topp stand.

Ønsker meg ca 220 hk på motor. Er dette helt urealistisk innenfor en normal påkost?

Noen som har forslag?

GLEMTE EN TING M52 B25TUmotoren er vel i ALU Her ligger det jo ytterligere en besparelse i antall kilo.

Husker ikke vektforskjellen på de to motorene, men den er betydelig!!?.

Ultimo BMW tuning data.

323i E36 (1991-1998) Fra 125kW 170hk 140kW 245Nm til 190hk 270Nm 3840 4800kr ink mva.

Ønsket mitt er nok 20 - 30 hester mer enn dette. Hva må til da?

Forslag mottas da denne motoren skal inn i ett coupeskall med endel alu og carbon slik at den nok vil veie 55kg mindre en nå.

Noen her må da ha gjort noe mer enn bare å chippe en 323 2,5??

Ser Turner Motorsport har en chip som gir 15 hk "internett".

Pedro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he

Hadde et innsug på handa fikst ferdig for tretten hundre + pakninger.

Typisk. Har tenkt det kan bli litt ombyggingsproblemer? Vakumstyring eller noe som er ulikt?

Er vel ikke bare plugg end play??

Har du gjort dette på din egen? Var vel 325 den sedanen forresten?

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he

Hadde et innsug på handa fikst ferdig for tretten hundre + pakninger.

Typisk. Har tenkt det kan bli litt ombyggingsproblemer? Vakumstyring eller noe som er ulikt?

Er vel ikke bare plugg end play??

Har du gjort dette på din egen? Var vel 325 den sedanen forresten?

P

det er egentlig bare plugg and play, for ferdig oppsett fra england. tuil ca4000 kr levert til Norge.

jeg har dette på min 323, får enorme forskjeller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett bilen din, men ikke aksen. Har du gjort andre ting enn bare innsug og filter?

Har du adresse eller web side?

Irr at jeg ikke kjøpte innsuget nå da!

Bytte av kammer ol? Kan denne kjøres på to innsugskammer?

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker desverre ikke siden, men en eller annen her inen vet helt sikert hvilke side det er. var noe med bimmerforums.com eller slik. søk iforumet der inne.

gjorde ja små endringer uten om dette som feks 325 eksos vs 323 som har singel. det vil si dobble utblås. samt en 328 eksospotte og 325 radiator da 323 har den lille.

gjør du de endringene har du en bil med store krefter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 3

Blir bedre med dobbel eksos ja Vurderer M3 eksos fra 3,2 på den eller 328. Står Simons sportseksos på den nå, men husker ikke om det var dobbelt hele veien.

Blir det mye krøll med lambda osv ved bytte av eksos?

Hva med mainfoiler? Passer noen av M3(3,0 eller 3,2) manifoilene?

Hva med kammer osv+ Green filter skal i hvertfall på plass.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser att mange sier att du vill få økt effekt med m50 insug.

Vil jeg få effekt økning om jeg setter m50b20 insug på m52b20 motoren min? har ett insug liggende:)

Håper det går greit att jeg smyger inn ett spørsmål i tråden din, så slipper jeg og lage en ny tråd for dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bare bra med innspill her alle veier.

Har du sammenlignet størrelsen på innsugskanalene og sett at skruhullene passer og at kanalene overlapper.

En annen ting er jo om det passer med spjeld(jo større spjeld jo større mengde luft kan tas inn)?

Vakumslanger og belg er også en ting Mange mulligheter for ergrelser her.

Pedro

Kanskje vår venn eiendomsmegleren vil dele noene bilder av motorrommet sitt med oss(Badsha?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50B25 innsug, E36 M3 US kammer, E36 M3 grenrør (eller annen type, MV her på forumet skaffer bra grenrør til prisen), åpent luftfilter med skikkelig varmeskjold, underdrive pulleys, fan delete mod og tilslutt en ordentlig chip som er tilpasset motoroppsettet og justert til kvassere tenning (optimalisert for 98 oktan, er litt og hente på dette). Men alt dette skal du passere 250 ekte hester.

S50 innsug passer ikke uten mer avanserte modifikasjoner, må maskinere ny brakett ellerno til å ha imellom og det er mer også tror jeg. Ligger en guide på Pure-pf.com et sted

Edit: Ser nå at dette gjelder M52B25, trodde det var M52B28 det var snakk om. Uansett så kan du vel gjøre samme mods og klare over 230hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bare bra med innspill her alle veier.

Har du sammenlignet størrelsen på innsugskanalene og sett at skruhullene passer og at kanalene overlapper.

En annen ting er jo om det passer med spjeld(jo større spjeld jo større mengde luft kan tas inn)?

Vakumslanger og belg er også en ting Mange mulligheter for ergrelser her.

Pedro

Kanskje vår venn eiendomsmegleren vil dele noene bilder av motorrommet sitt med oss(Badsha?)

det skal vi selvfølgelig få ordnet det vettu Pedro:)

og det blir ingen krøll med lamdasonden, er bare å bytte i vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det svinghjuls sensor bak på girkassen på de nyere M52 motorene?

I såfall, Kan de flyttes fram? På min 328 er tenningssensoren bak på kassen Ledningsnettet måtte blitt skjøtet hvis jeg skulle flyttet den fram.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har M50B25 manifoild til deg.

M3us kammer er noe jeg ville gått for. Problemet er bare at de er vanskelig og få has på! Ring KMcams og be han skaffe kammer til deg.

ville montert på :

Overdrivepulleys

DaveF kit. isteden for vanlig luftfilter boks.

portetspjeld med M50 manifoild

Andre kammer

Grenrør

Chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper deg et m50 innsug så kan du kjøpe dette kitet så har du alt du trenger.

Har en kompis som kjøpte dette kitet til en 323. Bolt on.

Forskjellen skal visst være nokså merkbart.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/M50-Mani ... ccessories

Han chippa også bilen til oppsettet med 98 blyfri, men merka minimal eller ingen forskjell etter han monterte chip

Hvis du skal hente ut noe så må du definitivt ha m50 innsug, evt porta spjelt, grenrør, og kammer.

Skal du få skikkelig utnytte av dette må du dra til et firma som lager chipper og har benk, slik at du får laga en chip i benken. Ellers vil det bare bli vill gjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azeton / Ole Er det noen av dere som har bilder og flere nett referanser?

Hva kommer prisen på manifoilen + kit på totalt da? Er det ikke mulig å få kjøpt ferdig konvertert manifoil? Var det ikke Schmiedmann eller ett engelsk firma som leverte ferdig bygget manifoil.

http://i.ebayimg.com/02/!BcSjhmQBmk~$(K ... g~~_14.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...