Kiwi Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Jeg har fått en slags "klunkelyd" fra forstillinga på bilen. Når jeg kjører over små hhull, elelr skjøter i asfalten så får jeg en samme lyden som når man bærer dekketøy fra bordet og et glass ikke står støtt på tallerkenen, men "klunker" litt. Det ble nettopp skiftet lenkestag samt alt med bremser roundbout. Bilen har gått snaue 200.000km. Litt rart at dette dukker opp egentlig, for bilen ble EU-godkjent hos NAF for ei god uke siden. Må komme meg på en bukk med den og sjekke litt selv tenkte jeg, før jeg eventuelt tar turen på verkstedet med den, igjen.. Lurer på om det kan ha noe med demper/fjærbein å gjøre. Hva bør jeg sjekke først?
Kiwi Skrevet November 2, 2010 Forfatter Skrevet November 2, 2010 Takk for tipset. Jeg hadde den nettopp på verksted i Sverige for at de skulle fikse det som trengtes for EU kontroll, samt et par andre småting jeg hadde på lista. Rart at de ikek bemerket noe sånt egentlig. Sørget for å få ordnet spissinga også.. Jeg får ta den på bukk og få den sjekket skikkelig.
Otis Skrevet November 2, 2010 Skrevet November 2, 2010 Når jeg tenker meg så kan det vel være støtdemper lageret, det som festes i chassiet oppe i toppen av støtdempertårnet. Vil tro den kan lage lignende lyder, men er usikker. Men du finner det nok.
LaStrada Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 Jeg hadde samme symptomer og da var det casterstagene på begge sider som var slitt. Kan være vanskelig å se/kjenne at de er defekt når du jekker opp bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå