Gå til innhold

Ny bil, diesel


Mikael
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Vuderer å kjøpe meg ny bil, BMW selvfølgelig. Har sett på e39 og e46, enten 520/320 diesel, eller 525 diesel. Har hørt rykter om at skal jeg ha meg 2.0 diesel, så måtte jeg kjøpe nyere enn 2001, pga tidligere plager(?!) Noen som har tips å komme med, + eller - ?

Mottas med takk!

Mikael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig mye å nevne, men stort sett så er det holdbare biler alle ihop, men man kan såklart møte på problemer med alle biler.

En tommelfinger regel er at en 3 serie er "godkjent" med rekkefirer under panseret, mens en 5 serie ikke er brukanes før det er rekkesekser eller mer under panseret.

Når sant skal sies så fungerer begge biler veldig bra, men du får jo traktorlyd da. 525d er nok mest å trakte etter om du trenger den ekstra plassen som 3 serien ikke har, og at du har penger nok til å kjøpe den da. Den er vesentlig dyrere enn 520d og 320d.

Det positive med 525d er jo autolat gir, på nesten alle bilene. 3 serien kan også fåes med autolat, men det er vel færre biler med det.

M47 motoren, som er 136 hk har hatt litt problemer med HFM, eller LMM som det kalles på folkemunne.

I tillegg er det vel fare for turbo havari på alle motorene som er nevnt, pga mangelende skifte av veivhusventilasjonsfilter.

M47N har vel også større problemer med turbo pga dette, enn feks M47 har. M57 som er 525d motoren har egentlig ingen spesielle feil, men dyser kan gå i stykker, virker som det er oftere enn på den andre 2. Men det er ikke sikkert.

Stort sett er det jeg skriver riktig, men det kan hende jeg har blandet litt her nå. Da satser vi på at andre korrigerer meg evt.

Det er veldig mye å skrive om temaet, men jeg velger å slutte her.

Lykke til.

PS. Det er mulig at jeg kommer med flere innlegg senere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask å svare i allefall, det skal du ha :) Kommer vel ikke unna "traktorlyden" når jeg skal ha diesel, men for meg spiller lyden ikke en stor rolle, føler jeg er mer som gift med diesel-valget:roll: 525d er absolutt en bil jeg kan tenke meg, men som du sier, så er jo prisen deretter også.. Vi får se, enda god tid, men takk skal du ha :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...