Gå til innhold

Xenonlys som blaffrer. E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaga at xenonpæra på høgre side på bilen min begynte å blaffre, og av og til kutta den heilt ut og fekk melding på dashbordet at pæra var gåen.

Tenkte dermed at det var pæra som var gåen. Kjøpte meg eit nytt sett med xenonpærer og monterte, men pæra på høgresida blaffrer enda.

Kva er det som kan årsake dette?

Skrevet

Jeg hadde samme symptom over en lengre tid(2-3år).

Akkurat det samme skjedde med meg. Pæren på venstre side slukket og tente, samt blaffret. Dette skjer flere ganger til den ikke tenner igjen. Får opp varsel. Slår så av og på lyset og pæren tenner igjen for ei stund og det samme skjer igjen.

Til slutt byttet jeg pæren mellom høyre og venstre side og ser da at feilen flytter med pæren. Da ser jeg at problem-pæren ikke er original. Byttet til ny original (Philips eller Osram) og problemet er borte.

Men side du har kjøpt/byttet begge pærer, så kan det jo være andre ting.

Dessuten er det horribelt at ei Philips D2-S koster nesten 1500kr originalt :-s

Tips! IKKE KJØP UORIGINALE XENON-PÆRER!!!

RS

Oppdaga at xenonpæra på høgre side på bilen min begynte å blaffre, og av og til kutta den heilt ut og fekk melding på dashbordet at pæra var gåen.

Tenkte dermed at det var pæra som var gåen. Kjøpte meg eit nytt sett med xenonpærer og monterte, men pæra på høgresida blaffrer enda.

Kva er det som kan årsake dette?

Skrevet

RS

Det var et dårlig tips om du ikke vil kaste bort penger..

Kjører uorginalt fra dybvik trading og de funker like bra (om ikke bedre) enn originalt! De koster 1/4 av original pære..

Skrevet

Ja, kjøpte uorginalt, stod orginalt i, sikkert frå bilen var ny. Eg toka vare på pæra som var på venstresida som fungerte skikkelig, eg får sette den inn på høgresida for å sjå om blaffringa er der fortsatt. Eg misstenker at det er ballast/tenneren som er problemet, blaffringa ser ut til at den er kun ved tomgang etter at eg skifta pære, men lyser normalt når eg gir gass.

Skrevet

Jeg har kjøpt original Philips fra nettopp DT :-) 300kr billigere enn hos BMW.

Det finnes sikkert "uoriginale" som fungerer bra, men mine pærer var av anonym-type solgt av Mekonomen. Som sagt den ene pæra eksploderte i lykta og den andre blinket og blafret.

Og siden det finnes slike uoriginale pærer, så derav mitt tips!

RS

RS

Det var et dårlig tips om du ikke vil kaste bort penger..

Kjører uorginalt fra dybvik trading og de funker like bra (om ikke bedre) enn originalt! De koster 1/4 av original pære..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...