Gå til innhold

E30 m20b28 Turbo! Film fra acr s.60


SpiderPig
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 906
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal gjøre det etterpå :)

Gjer det, kjekt og vete ;)

egentlig har jeg ikke lyst til å sjekke men :P[-o<

Ser den men det er greit og få bekrefta/avkrefta, satser på den siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en liten liste med sjekk punkter du kan gjennomgå:

Ohm alle pluggkablene dine (bør være over 1000ohm, jo lavere tall en 1000ohm jo dårligere er det)

vis motstanden i kablene er bra så bytter du til nye NGKbp7es plugger, "clutch og brems" på heimdal har slike i hylla si og koster ikke mange kronene.

De du har nå er druknet og vil aldri bli helt lik seg etter all den bensinen de har fått. (dette er egentlig pri 1.)

Når pluggene først er ute så tar du en kompresjonstest. her bør det være så likt som mulig på vær cyl, er litt usikker på hva man skal forvente av kompresjon på en godt brukt motor så du får sje om det er mye variasjon...

sjekk at pluggledningene er i rett tenningsrekkefølge.

få lånt deg en gammel data med camport inngang (adapter til usb funker ikke med electromotive tec2) så du får kontakt med sprutet.

Sjekk at du får turtall signal ved filing av motor. (pga slitasjen på hallgiveren din)

sje over bensinmappet / injection duty / dutycycles og se om den leverer unormalt mye.

juster ned bensinmengden og se om det blir bedre av det.

sørg for at du har full ladet batteri og du bør bytte den oljen din som er full i bensin.

at det blir bensin i oljen er ikke unormalt når det kommer mye bensin ved filing, bensinen blir presset ned forbi stempelringene dine og ned i bunnpanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en liten liste med sjekk punkter du kan gjennomgå:

Ohm alle pluggkablene dine (bør være over 1000ohm, jo lavere tall en 1000ohm jo dårligere er det)

vis motstanden i kablene er bra så bytter du til nye NGKbp7es plugger, "clutch og brems" på heimdal har slike i hylla si og koster ikke mange kronene.

De du har nå er druknet og vil aldri bli helt lik seg etter all den bensinen de har fått. (dette er egentlig pri 1.)

Når pluggene først er ute så tar du en kompresjonstest. her bør det være så likt som mulig på vær cyl, er litt usikker på hva man skal forvente av kompresjon på en godt brukt motor så du får sje om det er mye variasjon...

sjekk at pluggledningene er i rett tenningsrekkefølge.

få lånt deg en gammel data med camport inngang (adapter til usb funker ikke med electromotive tec2) så du får kontakt med sprutet.

Sjekk at du får turtall signal ved filing av motor. (pga slitasjen på hallgiveren din)

sje over bensinmappet / injection duty / dutycycles og se om den leverer unormalt mye.

juster ned bensinmengden og se om det blir bedre av det.

sørg for at du har full ladet batteri og du bør bytte den oljen din som er full i bensin.

at det blir bensin i oljen er ikke unormalt når det kommer mye bensin ved filing, bensinen blir presset ned forbi stempelringene dine og ned i bunnpanna.

jess, har holdt på litt i dag, sjekka kompen :P

syl.1: 8.5bar

syl.2: 9bar

syl 3: 10bar

syl 4: 10.5bar

syl.5: 9bar

syl.6: 8.5bar

ganske stor forskjell syns jeg... men prøvde å pusse av pluggene, så starta den å gikk i 5sek før den drukna igjen. Prøver nye plugger i morgen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var mye variasjon ja! som jeg sa til deg, pluggene er pri 1, bytt disse så starter den helt sikkert!

jepp, starta med nye plugger :) å nå som jeg har fått dysekontaktene på rett plass, så drukner den ikke lenger heller :) fikk også prøvekjørt den ca 500 meter, utrolig fet lyd i motoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, nå får motoren alt for my bensin igjen :S fatter ikke hva som er galt.. etter 2 små prøveturer er oljen FULL i bensin, den hoster å går ikke rent i heletatt... noen som har peiling?

EDIT: den hoster og druktner med 360cc dyser, men starter ikke i heletatt med 480cc dyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka tempsensor til ecu?

Min kødda det til når kontakten til sensoren var falt av..

samme symptomene..

kjørte da med MS sprut. å logga inn på pcen å der hadde jeg ingen temputslag til ecu. så den trodde vel at motor var 0 grader.. fikk fyra litt når den var kald, gikk så noen minutter å så bare smalt å herja det å stoppa. da lukta bensin av olje osv. tørka pluggene å fikk fyra igjen å gikk ett minutt så samme problem igjen..

manglet da den stålsplinten som låser kontakten til sensoren så kontakten hadde sklidd opp og mistet kontakt med polene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...