Gå til innhold

E30 m20b28 Turbo! Film fra acr s.60


SpiderPig
 Share

Anbefalte innlegg

ser ut til at det blir z58 kam isteden for z45 som var planlagt :D

Ikke velg Z58 om du tenker å gatekjøre - den blir for vass.

Sikker? Har lagt inn bestilling nå :P men har ikke betalt enda.. er den helt umulig å kjøre med?

Det blir ujevn tomgang og så må du gjerne forhøye tomgangsturtallet også.

Veldig lite kjørbart før den kommer "på kam" rundt 3500-4000 rpm. Perfekt for de som kun kjører bane og jager effekt.

Med Z45 går bilen som originalt bare mer effekt på høyt turtall hvor den originale kammen dabber av.

Jeg hadde som sagt aldri valgt Z58 annet til en ren banebil som skal "leve" på høyt turtall hvor kammen ligger i sweet spot hele tiden.

Du må for all del huske å kjøpe sterkere ventilfjærer uansett hvem av de du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 906
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[quot=Kristov]

ser ut til at det blir z58 kam isteden for z45 som var planlagt :D

Ikke velg Z58 om du tenker å gatekjøre - den blir for vass.

Sikker? Har lagt inn bestilling nå :P men har ikke betalt enda.. er den helt umulig å kjøre med?

Det blir ujevn tomgang og så må du gjerne forhøye tomgangsturtallet også.

Veldig lite kjørbart før den kommer "på kam" rundt 3500-4000 rpm. Perfekt for de som kun kjører bane og jager effekt.

Med Z45 går bilen som originalt bare merf effekt på høyt turtall hvor den originale kammen dabber av.

Jeg hadde som sagt aldri valgt Z58 annet til en ren banebil som skal "leve" på høyt turtall hvor kammen ligger i sweet spot hele tiden.

Du må for all del huske å kjøpe sterkere ventilfjærer uansett hvem av de du velger!

Okei, snakka med flere nå, å virker som at det er z45 som er "the shit" men er det stor effektforskjell mellom z45 å z58? Blir vell z45 på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok til at jeg ville ofret kjørbarhet og mellomregister.

okei, men etter en prat med andreas på PPF så er z58 under vurdering igjen :P han mener det er MYE hk å hente å at den gikk helt fint å kjøre på gaten med..

Skal du over 600hk så ser jeg poenget med z58.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok til at jeg ville ofret kjørbarhet og mellomregister.

okei, men etter en prat med andreas på PPF så er z58 under vurdering igjen :P han mener det er MYE hk å hente å at den gikk helt fint å kjøre på gaten med..

Skal du over 600hk så ser jeg poenget med z58.

målet er vell rundt 600 motor hk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, har prøvd z58 på min og det jeg vil si om den kammen er at du får et sykt toppregister, slapp i bunn, lik null i vakum(dårligere bremser) minimum 1000rpm tomgang og lugger ved lett kjøring, men om du ikke bryr deg om det så gå for den :wink:

man må jo ofre litt :mrgreen: er jo ikke en værdagsbil [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok til at jeg ville ofret kjørbarhet og mellomregister.

okei, men etter en prat med andreas på PPF så er z58 under vurdering igjen :P han mener det er MYE hk å hente å at den gikk helt fint å kjøre på gaten med..

Hmmm... Han hadde vel mange Z58 liggende på lager sikkert ;) Z58 er på ingen måte en gatekam, forstår ikke hvorfor han prøver seg på det - men men....

Jeg ville hørt på Kristov....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 2 Enem kammer til M50, men når jeg fikk de hjem - så såg jeg at de hadde slipt bort produsentens logo.

Når alt kom til alt, så visste de knapt hva kammer jeg hadde fått og betalt for. Lurer på om de prøvde seg på med at det var Schrick tilslutt, men hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...