Gå til innhold

E30 m20b28 Turbo! Film fra acr s.60


SpiderPig
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er jo mer eller mindre "banerigget" fra før av, ikke akkurat noe komfort å snakke om. Spør du meg ville det vært veldig gay å velge en gatekam når du uansett satser på 600whp, det er jo begrenset hvor kjørbart dette er uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 906
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oki.

Men som sagt, det var ingen kritikk - det var vel bare en diskusjon som utartet seg litt ;)

Det er din bil, og du bygger etter hvordan du selv vil ha den - og som forøvrig ser godt ut ;) Stå på videre, følger med jeg vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser IKKE noen grunn til å velge z58 om man ikke skal over 700hk i motor!! Jeg bremset jo 616whp og 848wnm på z45, har helt rått bunndrag og mer enn nok toppeffekt til en e30. Z58 må man ha fjære/retainer/hd vipper og høyere turtall noe en m20 ikke er kjent for å være spesielt glad i. Ppf anbefale sælfølgelig z58 noe som gir dæm et mer salg på 10.000kr for da kan de selge mer deler som du trenger..du får jo ikke bedre toppdrag med en mye kvassere kam om du ikke skal ta ut mere hk enn hva en z45 klarer å levere, det du ender opp med er rett og slett et dårligere oppsett!! Slapp i bunn og ketchup på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser IKKE noen grunn til å velge z58 om man ikke skal over 700hk i motor!! Jeg bremset jo 616whp og 848wnm på z45, har helt rått bunndrag og mer enn nok toppeffekt til en e30. Z58 må man ha fjære/retainer/hd vipper og høyere turtall noe en m20 ikke er kjent for å være spesielt glad i. Ppf anbefale sælfølgelig z58 noe som gir dæm et mer salg på 10.000kr for da kan de selge mer deler som du trenger..

Eg fikk med z58 kammen så er spent på å se hvordan det blir på min motor. Har kun hørt min på tomgang og litt rusing for å varmkjøre. mener min gikk "greitt" på 700omdr med z58 kammen med umappet motor så den gikk stygt!

Uansett, blir det ikke kjørbart er det en fordel for meg å skifte til z45 pga klaring til stempel også.

Bra moment utav m20 det! på 1.9 bar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka litt med Andreas på PPF, bare tullprate dette da eller?

-Z58 ger betydligt mkt

mer effekt och är den kamaxel vi kör i alla M20 vi bygger.

- Jeg har hørt at man blir veldig plaget med knekte vippearmer med z58? selv forsterka vipper knekker! er dette overdrevet? vil du anbefale z58 framfor z45? bilen skal kjøres på gaten, på vanlig bensin å har hørt at den ikke blir veldig kjørbar med z58?

-Absolut helt fel.

Har aldrig kbnäckt någon HD vippa och ytterst få standard, oavsett

kamaxel.

JAg hade en går E21 gatbil med M20 för 6-7 år sedan, den körde jag med

Z58 på bensin och endast gatkörning, fungerar utmärkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka litt med Andreas på PPF, bare tullprate dette da eller?

-Z58 ger betydligt mkt

mer effekt och är den kamaxel vi kör i alla M20 vi bygger.

- Jeg har hørt at man blir veldig plaget med knekte vippearmer med z58? selv forsterka vipper knekker! er dette overdrevet? vil du anbefale z58 framfor z45? bilen skal kjøres på gaten, på vanlig bensin å har hørt at den ikke blir veldig kjørbar med z58?

-Absolut helt fel.

Har aldrig kbnäckt någon HD vippa och ytterst få standard, oavsett

kamaxel.

JAg hade en går E21 gatbil med M20 för 6-7 år sedan, den körde jag med

Z58 på bensin och endast gatkörning, fungerar utmärkt.

Eg velger selv å tro at disse ppf karane vet litt hva di snakker om, selv om jeg har lest forskjellig opp igjenom. Mtp så mange motorer de har htt en finger i, å så mange fornøyde di har på ppf forumet må jo noe gjøres riktig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka litt med Andreas på PPF, bare tullprate dette da eller?

-Z58 ger betydligt mkt

mer effekt och är den kamaxel vi kör i alla M20 vi bygger.

- Jeg har hørt at man blir veldig plaget med knekte vippearmer med z58? selv forsterka vipper knekker! er dette overdrevet? vil du anbefale z58 framfor z45? bilen skal kjøres på gaten, på vanlig bensin å har hørt at den ikke blir veldig kjørbar med z58?

-Absolut helt fel.

Har aldrig kbnäckt någon HD vippa och ytterst få standard, oavsett

kamaxel.

JAg hade en går E21 gatbil med M20 för 6-7 år sedan, den körde jag med

Z58 på bensin och endast gatkörning, fungerar utmärkt.

Eg velger selv å tro at disse ppf karane vet litt hva di snakker om, selv om jeg har lest forskjellig opp igjenom. Mtp så mange motorer de har htt en finger i, å så mange fornøyde di har på ppf forumet må jo noe gjøres riktig der.

Må si meg helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg husker også E21en til Andreas - den var jo med å gjøre PPF kjente. Og vi snakker vel 2003-ish sånn ca?

Det var en stroket M20, med stock innmat - kun ned-dreide stempel. Hvilken kamaksel det sto i husker jeg ikke, men lurer på om de byttet kamaksel i den på slutten før den ble solgt. Intercooler fra en anleggsmaskin osv. Dette var jo tiden da det gikk an å trimme uten å handle all smidd innmat hos de.

Men at de ikke har knekt en HD-vippe, og ytterst få standard vippearmer - tvilsomt....

Det er med PPF som det er med mange andre. Mye snakk om ting så går bra, og mye neddyssing om alle de motorene som det går til helsike med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten skriftlig update :)

Fått tilbake toppen fra sveising, usikker på om jeg skal porte den eller drite i det..

Å i morgen kommer nye kammen+ ventilfjærer! :D

Hadde dritet i det så slipper du mappe om når toppen sprekker og du må ha tak i en ny :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten skriftlig update :)

Fått tilbake toppen fra sveising, usikker på om jeg skal porte den eller drite i det..

Å i morgen kommer nye kammen+ ventilfjærer! :D

Hadde dritet i det så slipper du mappe om når toppen sprekker og du må ha tak i en ny :D

Hvor mye er det å hente på porting da ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten skriftlig update :)

Fått tilbake toppen fra sveising, usikker på om jeg skal porte den eller drite i det..

Å i morgen kommer nye kammen+ ventilfjærer! :D

Hadde dritet i det så slipper du mappe om når toppen sprekker og du må ha tak i en ny :D

Hvor mye er det å hente på porting da ca?

Ikke så fryktelig mye - faktisk mye mer å hente på å få frest mer optimale setevinkler til ventilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...