Gå til innhold

E30 m20b28 Turbo! Film fra acr s.60


SpiderPig
 Share

Anbefalte innlegg

Det kommer jo alt ann på hvilke mål man har, om man bryr seg om respons osv.

Har man først portet toppen, bør man jo match porte alt annet også!

Dersom man bare skal ha et høyt effekt tall og bryr seg mindre om resten er det jo bare til å kompansere all portingen med høyere ladetrykk #-o (med di ulemper det gir)

Min forrige "orginale" m20b25 gav 120hk på nav som suge motor og over 300 med 1.1 i trykk, der var topp og kam helt urørt. 885 toppene har store kanaler orginalt og er heller ikke fulle av støpe feil så dem svarer bra på overladning uten inngrep etter min mening.

En full "topp" jobb er ofte mer enn litt polering i kanalene. Kan se om jeg finner noen sammenligningsbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 906
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer jo alt ann på hvilke mål man har, om man bryr seg om respons osv.

Har man først portet toppen, bør man jo match porte alt annet også!

Dersom man bare skal ha et høyt effekt tall og bryr seg mindre om resten er det jo bare til å kompansere all portingen med høyere ladetrykk #-o (med di ulemper det gir)

Min forrige "orginale" m20b25 gav 120hk på nav som suge motor og over 300 med 1.1 i trykk, der var topp og kam helt urørt. 885 toppene har store kanaler orginalt og er heller ikke fulle av støpe feil så dem svarer bra på overladning uten inngrep etter min mening.

En full "topp" jobb er ofte mer enn litt polering i kanalene. Kan se om jeg finner noen sammenligningsbiler.

Da tror jeg ikke det blir porting :) koster mer en det smaker etter min mening..

Fått tilbake den sveisa toppen nå :) (den er sendt til planing)

yn6x6on5l3ap0gfhqq2j.jpg

Så har jeg fått kammen å ventilfjærene! :D begynner å nerme seg montering av topp nå :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei og ja :wink: er slakke på akslingen min også, har ingen betydning. skal være to tykke ringer i hver ende på akslingen så den ikke skal vandre så mye opp og ned.

oookei, så det skal ikke være noe pakning mellom blokka å pumpa? syns det hørres veldig rart ut jeg men :P kan ikke huske det var noen pakning der fra før heller... takk for svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble blankt og fint ja! Hehe, gratulerer med garasjeplass! :) Kjekt å kunne stå inne i varmen på vinteren :P

Veldig kjekt ja! sto i kald garasje (10- ++) i hele fjorvinter :P frista ikke så veldig å gå neddi garasjen når man kom hjem fra jobb for å si det sånn :P

Jeg kjenner at jeg savner motorbygget jeg dreiv med da jeg ser dette! Men den turbo preppa motor`n ble solgt gitt. Det er artig med M20 turbo! :) Jeg skumleste mye av tråden din. Lykke til videre! :D

Takktakk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten dele update :)

fått pakke med kamdrev, oljeretur og eksosbandasje :) + jeg har handla ny diff foring (powerflex foringen er bare søppel) + TFX 872cc dyser jeg handla fra |ole| her inne :) Ble ikke vippearmer fra ksr, var så lang bestillingstid :P så bestilte fra ireland engineering isteden :D

mhd2mf6zfjffoevmdt03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...