e30 tic Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Det kommer jo alt ann på hvilke mål man har, om man bryr seg om respons osv. Har man først portet toppen, bør man jo match porte alt annet også! Dersom man bare skal ha et høyt effekt tall og bryr seg mindre om resten er det jo bare til å kompansere all portingen med høyere ladetrykk (med di ulemper det gir) Min forrige "orginale" m20b25 gav 120hk på nav som suge motor og over 300 med 1.1 i trykk, der var topp og kam helt urørt. 885 toppene har store kanaler orginalt og er heller ikke fulle av støpe feil så dem svarer bra på overladning uten inngrep etter min mening. En full "topp" jobb er ofte mer enn litt polering i kanalene. Kan se om jeg finner noen sammenligningsbiler.
SpiderPig Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Det kommer jo alt ann på hvilke mål man har, om man bryr seg om respons osv.Har man først portet toppen, bør man jo match porte alt annet også! Dersom man bare skal ha et høyt effekt tall og bryr seg mindre om resten er det jo bare til å kompansere all portingen med høyere ladetrykk (med di ulemper det gir) Min forrige "orginale" m20b25 gav 120hk på nav som suge motor og over 300 med 1.1 i trykk, der var topp og kam helt urørt. 885 toppene har store kanaler orginalt og er heller ikke fulle av støpe feil så dem svarer bra på overladning uten inngrep etter min mening. En full "topp" jobb er ofte mer enn litt polering i kanalene. Kan se om jeg finner noen sammenligningsbiler. Da tror jeg ikke det blir porting koster mer en det smaker etter min mening.. Fått tilbake den sveisa toppen nå (den er sendt til planing) Så har jeg fått kammen å ventilfjærene! begynner å nerme seg montering av topp nå
SpiderPig Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Skrevet Januar 8, 2012 blir morro til sommeren, gikk du for z58? Gikk for z58 ja tror det blir en råååå sommer
SpiderPig Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 2 kjappe spørsmål til dere m20 guruer! Skal det være pakning mellom oljepumpa å blokka? Skal det være slakke "opp å ned" på oljepumpeakslingen?
stensheim Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 nei og ja er slakke på akslingen min også, har ingen betydning. skal være to tykke ringer i hver ende på akslingen så den ikke skal vandre så mye opp og ned.
SpiderPig Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 nei og ja er slakke på akslingen min også, har ingen betydning. skal være to tykke ringer i hver ende på akslingen så den ikke skal vandre så mye opp og ned. oookei, så det skal ikke være noe pakning mellom blokka å pumpa? syns det hørres veldig rart ut jeg men kan ikke huske det var noen pakning der fra før heller... takk for svar
stensheim Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 bare og ha på et tynt lag med pakningsmasse, er bra maskinert overflaten.
SpiderPig Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 Da har jeg endelig fått på toppen Nye kammen,nyslipte ventiler, ppf fjærer + retainers montert Har også fått meg garasjeplass fra 1 Februar så da blir bensinsystem, tilpassing av vader stoler og lakkering av motorrom påbegynt
M|Fjeld Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Ble blankt og fint ja! Hehe, gratulerer med garasjeplass! Kjekt å kunne stå inne i varmen på vinteren
HypeTraxX Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Jeg kjenner at jeg savner motorbygget jeg dreiv med da jeg ser dette! Men den turbo preppa motor`n ble solgt gitt. Det er artig med M20 turbo! Jeg skumleste mye av tråden din. Lykke til videre!
SpiderPig Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Ble blankt og fint ja! Hehe, gratulerer med garasjeplass! Kjekt å kunne stå inne i varmen på vinteren Veldig kjekt ja! sto i kald garasje (10- ++) i hele fjorvinter frista ikke så veldig å gå neddi garasjen når man kom hjem fra jobb for å si det sånn Jeg kjenner at jeg savner motorbygget jeg dreiv med da jeg ser dette! Men den turbo preppa motor`n ble solgt gitt. Det er artig med M20 turbo! Jeg skumleste mye av tråden din. Lykke til videre! Takktakk
SpiderPig Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Skrevet Januar 22, 2012 Nå har jeg bestilt Race vippearmer og justerbart kamdrev fra ksr bynner å ligne en motor nå!
SpiderPig Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Liten dele update fått pakke med kamdrev, oljeretur og eksosbandasje + jeg har handla ny diff foring (powerflex foringen er bare søppel) + TFX 872cc dyser jeg handla fra |ole| her inne Ble ikke vippearmer fra ksr, var så lang bestillingstid så bestilte fra ireland engineering isteden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå