Gå til innhold

E30 m20b28 Turbo! Film fra acr s.60


SpiderPig
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 906
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

rått prosjekt :D

det bilde av blokka med stemplene i, er det bare meg eller virker de som stemplene kommer for høyt?

hadde en kompis med m20 turbo som banket ventilene pga stemplene kom for høyt opp, og dette sjedde ikke for etter en stund med kjøring, såg ikke så ulikt ut når vi tok av toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rått prosjekt :D

det bilde av blokka med stemplene i, er det bare meg eller virker de som stemplene kommer for høyt?

hadde en kompis med m20 turbo som banket ventilene pga stemplene kom for høyt opp, og dette sjedde ikke for etter en stund med kjøring, såg ikke så ulikt ut når vi tok av toppen.

om det ikke kom før etter en stund med kjøring, så var det vell heller rådebank?? sammenligna med en kompis sin m20 med ca samma specs, å det ser helt likt ut :) så tror det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rått prosjekt :D

det bilde av blokka med stemplene i, er det bare meg eller virker de som stemplene kommer for høyt?

hadde en kompis med m20 turbo som banket ventilene pga stemplene kom for høyt opp, og dette sjedde ikke for etter en stund med kjøring, såg ikke så ulikt ut når vi tok av toppen.

om det ikke kom før etter en stund med kjøring, så var det vell heller rådebank?? sammenligna med en kompis sin m20 med ca samma specs, å det ser helt likt ut :) så tror det skal gå bra :)

Da er det mykje rådebank :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rått prosjekt :D

det bilde av blokka med stemplene i, er det bare meg eller virker de som stemplene kommer for høyt?

hadde en kompis med m20 turbo som banket ventilene pga stemplene kom for høyt opp, og dette sjedde ikke for etter en stund med kjøring, såg ikke så ulikt ut når vi tok av toppen.

om det ikke kom før etter en stund med kjøring, så var det vell heller rådebank?? sammenligna med en kompis sin m20 med ca samma specs, å det ser helt likt ut :) så tror det skal gå bra :)

Da er det mykje rådebank :lol:

Har du noen bedre forklaring på hvordan klaringen mellom stempel å ventil blir mindre etter kjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mykje rådebank :lol:

Har du noen bedre forklaring på hvordan klaringen mellom stempel å ventil blir mindre etter kjøring?

kalringen vart for liten og han kjørte med orginal kam også. firmaet som han bestilte stemplene hadde målt feil klaring mellom stempel og ventiler. rådebanken må ha vært noe helt sinsyk hvis den skulle ha flyttet seg så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes merkelig ut :P

Da var det tid for en liten update igjen :)

holdt på en del med motorrommet i det siste :P

Her er en skade fra da en tidligere eier slo inn vangen med slegge for å få plass til turbo :shock:

9jh1kgtpv2veyjonksn9.jpg

Så fikk jeg litt hjelp av Are med å sveise det sammen igjen, da mine sveisekunnskaper ikke noe å skryte av :P

iybl1zbgd9io0w91u2rd.jpg

Ferdigsveisa:

hv0jf856pv0ovg9prvpc.jpg

begynner å bli utrolig lei av å pusse motorrom nå :| blir lakkert om ikke lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden..no har jeg sett igjennom hele tråden og er mektig imponert Kim, håper det blir brae tall etterhvert! stå på! :)

takktakk :)

Har skrudd litt i dag, fått justert ventiler, fått på bunnpanne, å montert grenrør :) bynner å ligne en motor nå! så blir det lakkering av motorrom rett etter påske, så da skal det blir fortgang frammover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imponert. :) får veldig pågangsmot av se igjennom denne tråden. har akkurat samme motor som jeg driver å skal putte inn i en 318i E36. :) så dette blir bra. jeg skal ikke satse på fult så mye hk som du skal pga at jeg ikke vil koble opp til sprut. Ellers så har jeg jo mesteparten av infoen jeg trenger her. så keep it going :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imponert. :) får veldig pågangsmot av se igjennom denne tråden. har akkurat samme motor som jeg driver å skal putte inn i en 318i E36. :) så dette blir bra. jeg skal ikke satse på fult så mye hk som du skal pga at jeg ikke vil koble opp til sprut. Ellers så har jeg jo mesteparten av infoen jeg trenger her. så keep it going :)

Takktakk :) m20 i e36 faktisk! den var ny :P kan bli gromt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...