Frode_E30 Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Bilde av pluggene? Hvordan vet du at pluggene blir ødelagt? Hva står dwell time på?
SpiderPig Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 Skal ordne bilde, prøver å pusse av/brenne av sotet på pluggene.. men blir ikke bra.. så prøver jeg med helt nye plugger å da blir motoren god som ny igjen.. helt til den surner. Hva er dwell time for noe? å hvordan finner jeg ut hva den står på?
Frode_E30 Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Dwell time er ladetiden til coilen. Noe du skal du kunne se på "ignition" menyen din, er ikke sikker på hvor den er i ditt sprut. Men sotede plugger kommer nok ikke av et problem med pluggene, men heller med blanding/tenning. Har du sjekket at tenninga med lampe? Hva er A/F da? Og hvordan ser tenningsmappet ditt ut da? Legg ut screenshot.
SpiderPig Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 Dwell time er ladetiden til coilen. Noe du skal du kunne se på "ignition" menyen din, er ikke sikker på hvor den er i ditt sprut. Men sotede plugger kommer nok ikke av et problem med pluggene, men heller med blanding/tenning. Har du sjekket at tenninga med lampe? Hva er A/F da? Og hvordan ser tenningsmappet ditt ut da? Legg ut screenshot. Har ikke sjekka tenninga med lampe nei, men motoren funker helt normalt helt til den blir varm.. syns det er rart om det er det som er problemet? A/F ligger på rundt 14..
Frode_E30 Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Å sjekke tenninga med lampe, er det første som skal gjøres ved oppstart. Det er etanol du kjører på nå ja? Hvis jeg leser mappet ditt rett, har du da 43 grader fortenning ved 4750rpm og 1.2bar ladetrykk? Og 51 grader ved 0.0bar og 3000rpm?
SpiderPig Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 Skal sjekke tenning i ettermiddag. Kjøre 98bf. Men tror ikke tenninga der stemmer. Lurer på om veivhjulet står feil. Det stemmer ikke med merkene, tror ikke det er orginalt. Dette står slik det sto når jeg kjøpte motoren. Så tror det er derfor det er justert på så mye fortenning
Frode_E30 Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Skal sjekke tenning i ettermiddag. Kjøre 98bf. Men tror ikke tenninga der stemmer. Lurer på om veivhjulet står feil. Det stemmer ikke med merkene, tror ikke det er orginalt. Dette står slik det sto når jeg kjøpte motoren. Så tror det er derfor det er justert på så mye fortenning Ikke for å være ekkel, men jeg synes det er hårreisende at du fyrer igang motoren med et slikt mapp uten å ha sjekket noe som helst? Hvis det er den reelle tenningen, så burde pluggene være hvite som snø, så fremst at blandingen ikke er helt av da. Legg ut bilde av pluggene og sjekk tenninga. Når du drar i benken bør ALT være 100% for å spare tid og bry.
ehrnst Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 her er noe helt off. sinnsyk tenning på tomgang og... sjekk opp med tennngslqmpe som sagt. er det mulig å låse tenninga til 10 grader f.eks?
Frode_E30 Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 her er noe helt off. sinnsyk tenning på tomgang og...sjekk opp med tennngslqmpe som sagt. er det mulig å låse tenninga til 10 grader f.eks? Samme mener jeg. Det fins garantert et "lock timing" i sprutet. Egentlig skulle hele mappet vært redigert før den fyres opp igjen med lampa.
SpiderPig Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 Skal sjekke tenning i ettermiddag. Kjøre 98bf. Men tror ikke tenninga der stemmer. Lurer på om veivhjulet står feil. Det stemmer ikke med merkene, tror ikke det er orginalt. Dette står slik det sto når jeg kjøpte motoren. Så tror det er derfor det er justert på så mye fortenning Ikke for å være ekkel, men jeg synes det er hårreisende at du fyrer igang motoren med et slikt mapp uten å ha sjekket noe som helst? Hvis det er den reelle tenningen, så burde pluggene være hvite som snø, så fremst at blandingen ikke er helt av da. Legg ut bilde av pluggene og sjekk tenninga. Når du drar i benken bør ALT være 100% for å spare tid og bry. Dette er jo mappet jeg kjørte på i fjor med 270 hjulhest uten problemer? du kan jo ikke påstå at jeg ikke har sjekket noe som helst helt rimelig ny med denne hobbyen å er ikke akkurat noen datasprut guru enda men for all del, dette vet du mye bedre en meg skal sjekke tenningen litt seinere
Frode_E30 Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Saken er at små feil kan få fatale følger, denne motoren har levd et hardt liv hvis det viser seg at tenningen stemmer overens med triggerhjulet ditt. Du får se på det som konstruktiv kritikk Anbefaler deg å lese litt i bruksanvisningen til sprutet, kjedelig, men man lærer utrolig mye! Det var slik jeg begynte, er ingen guru, men det viktigste har jeg fått med meg Når blir det bremsing forresten? Det blir spennende
SpiderPig Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 Saken er at små feil kan få fatale følger, denne motoren har levd et hardt liv hvis det viser seg at tenningen stemmer overens med triggerhjulet ditt. Du får se på det som konstruktiv kritikk Anbefaler deg å lese litt i bruksanvisningen til sprutet, kjedelig, men man lærer utrolig mye! Det var slik jeg begynte, er ingen guru, men det viktigste har jeg fått med meg Når blir det bremsing forresten? Det blir spennende Ja jeg får nesten ta det som konstruktiv kritikk utrolig mye å sette seg inni dette med datasprut.. får ta meg en kveld med noen pils å begynne å bla i godpermen det var en del spor av tenningsbank i toppen/stemplene ja faktisk.. Bremsing blir 22. nov har lagt noen timer i denne motoren nå, så håper at det går feilfritt
SpiderPig Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 Her er en liten film av første prøvetur forresten http://www.facebook.com/photo.php?v=3361854423801
Frode_E30 Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Da kan det tyde på at tenningen stemmer med sprutet, noe som forklarer tegn på bank. Jeg ville gått ned MYE på tenninga over hele mappet, før jeg sjekker med lampa. Litt lav tenning ved oppstart er ikke farlig, bare å gå opp igjen hvis det viser seg å være feil.
SpiderPig Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 Fant denne her på bimmers fra en anna m20 turbo, kan prøve å kopiere den, å se om ting blir bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå