Gå til innhold

E30 m20b28 Turbo! Film fra acr s.60


SpiderPig
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 906
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dwell time er ladetiden til coilen. Noe du skal du kunne se på "ignition" menyen din, er ikke sikker på hvor den er i ditt sprut.

Men sotede plugger kommer nok ikke av et problem med pluggene, men heller med blanding/tenning.

Har du sjekket at tenninga med lampe? Hva er A/F da? Og hvordan ser tenningsmappet ditt ut da? Legg ut screenshot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dwell time er ladetiden til coilen. Noe du skal du kunne se på "ignition" menyen din, er ikke sikker på hvor den er i ditt sprut.

Men sotede plugger kommer nok ikke av et problem med pluggene, men heller med blanding/tenning.

Har du sjekket at tenninga med lampe? Hva er A/F da? Og hvordan ser tenningsmappet ditt ut da? Legg ut screenshot.

Har ikke sjekka tenninga med lampe nei, men motoren funker helt normalt helt til den blir varm.. syns det er rart om det er det som er problemet? A/F ligger på rundt 14..

sgtnkpukv0u99awpnddh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke tenning i ettermiddag. Kjøre 98bf. Men tror ikke tenninga der stemmer. Lurer på om veivhjulet står feil. Det stemmer ikke med merkene, tror ikke det er orginalt. Dette står slik det sto når jeg kjøpte motoren. Så tror det er derfor det er justert på så mye fortenning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke tenning i ettermiddag. Kjøre 98bf. Men tror ikke tenninga der stemmer. Lurer på om veivhjulet står feil. Det stemmer ikke med merkene, tror ikke det er orginalt. Dette står slik det sto når jeg kjøpte motoren. Så tror det er derfor det er justert på så mye fortenning :-)

Ikke for å være ekkel, men jeg synes det er hårreisende at du fyrer igang motoren med et slikt mapp uten å ha sjekket noe som helst?

Hvis det er den reelle tenningen, så burde pluggene være hvite som snø, så fremst at blandingen ikke er helt av da.

Legg ut bilde av pluggene og sjekk tenninga. Når du drar i benken bør ALT være 100% for å spare tid og bry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er noe helt off. sinnsyk tenning på tomgang og...

sjekk opp med tennngslqmpe som sagt. er det mulig å låse tenninga til 10 grader f.eks?

Samme mener jeg. Det fins garantert et "lock timing" i sprutet.

Egentlig skulle hele mappet vært redigert før den fyres opp igjen med lampa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke tenning i ettermiddag. Kjøre 98bf. Men tror ikke tenninga der stemmer. Lurer på om veivhjulet står feil. Det stemmer ikke med merkene, tror ikke det er orginalt. Dette står slik det sto når jeg kjøpte motoren. Så tror det er derfor det er justert på så mye fortenning :-)

Ikke for å være ekkel, men jeg synes det er hårreisende at du fyrer igang motoren med et slikt mapp uten å ha sjekket noe som helst?

Hvis det er den reelle tenningen, så burde pluggene være hvite som snø, så fremst at blandingen ikke er helt av da.

Legg ut bilde av pluggene og sjekk tenninga. Når du drar i benken bør ALT være 100% for å spare tid og bry.

Dette er jo mappet jeg kjørte på i fjor med 270 hjulhest uten problemer? du kan jo ikke påstå at jeg ikke har sjekket noe som helst :P helt rimelig ny med denne hobbyen å er ikke akkurat noen datasprut guru enda :P men for all del, dette vet du mye bedre en meg :) skal sjekke tenningen litt seinere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at små feil kan få fatale følger, denne motoren har levd et hardt liv hvis det viser seg at tenningen stemmer overens med triggerhjulet ditt. Du får se på det som konstruktiv kritikk :D

Anbefaler deg å lese litt i bruksanvisningen til sprutet, kjedelig, men man lærer utrolig mye! Det var slik jeg begynte, er ingen guru, men det viktigste har jeg fått med meg :wink:

Når blir det bremsing forresten? Det blir spennende :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at små feil kan få fatale følger, denne motoren har levd et hardt liv hvis det viser seg at tenningen stemmer overens med triggerhjulet ditt. Du får se på det som konstruktiv kritikk :D

Anbefaler deg å lese litt i bruksanvisningen til sprutet, kjedelig, men man lærer utrolig mye! Det var slik jeg begynte, er ingen guru, men det viktigste har jeg fått med meg :wink:

Når blir det bremsing forresten? Det blir spennende :wink:

Ja jeg får nesten ta det som konstruktiv kritikk :P utrolig mye å sette seg inni dette med datasprut.. får ta meg en kveld med noen pils å begynne å bla i godpermen :) det var en del spor av tenningsbank i toppen/stemplene ja faktisk.. Bremsing blir 22. nov :) har lagt noen timer i denne motoren nå, så håper at det går feilfritt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...