Gå til innhold

antispinn og vinterhjul, rart problem

Flatshift
 Share

Anbefalte innlegg

hei. la om til vinterdekk for noen uker siden, gjelder en e39 1996 model. m52b28 motor.

dekkdimmen mener jeg er 205 50 16.

problemet er det at ved gasspådrag på tørr asfalt så slår antispinn inn, gjelder mest ved 2 og 3 gir.

antispinn lampa blinker og gasspådraget blir da borte, når jeg skrur av antispinn funker alt.

dette problemet gjelder da kun med vinterdekk.

noen som har vært borti samme?? ingen abs lampe eller lignende lyser i displayet.

mvh Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet ikke er der med sommerhjul ligger jo "feilen" i vinterdekka.

Har opplevd det mange ganger med spreke/halvspreke biler på nye vinterdekk. Nye vinterdekk med mye gummi er veldig myke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Så dette kan være problemet jeg har med min '98 523iA? Dette gjelder forøvrig med sommerdekk på, i dimensjonen 255/35-18. Merket er noe ukjent jalla, men det er bra med mønster.

Opplever stadig vekk at antispinn'en slår inn, kan jo ikke gasse halvveis kvikt ut fra et kryss en gang før den begynner å blinke. Og hvis jeg ikke slipper gassen helt opp, så fortsetter den å blinke på helt flat vei, til jeg omsider slipper gassen.

Skal nevnes at jeg i et par dager hadde feil med ABS/ASC, hvor begge lamper lyste. Dette ga se dog etter et par dager som sagt.

Har jeg noe feil med antispinnsystemet på min bil eller skal det være slik?

Gammel tråd ja, men passer fint til mitt problem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at dekka har lik dimensjon, er forholdsvis likt slitt bak og at du har rett lufttrykk. (må nok ha ca 3 bar med 18" og 35 profil)

Dimensjonen er lik, de er lite slitt, og jeg fylte 3 bar i vår. Skal sjekke lufttrykket, men tror nok det er noe annet som tuller. Hadde et par-tre dager lys i ABS og ASC-lampa, men dette gikk over av seg selv. Vet at en av ABS-giverne ble byttet rett før jeg kjøpte bilen, kan det være at de har byttet til en sensor av annet fabrikat enn de andre, og at den pga. forskjellig verdi narrer ABS-hjernen? Har lest et sted at noen mente dette kunne være en mulig feilkilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...