Flatshift Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 hei. la om til vinterdekk for noen uker siden, gjelder en e39 1996 model. m52b28 motor. dekkdimmen mener jeg er 205 50 16. problemet er det at ved gasspådrag på tørr asfalt så slår antispinn inn, gjelder mest ved 2 og 3 gir. antispinn lampa blinker og gasspådraget blir da borte, når jeg skrur av antispinn funker alt. dette problemet gjelder da kun med vinterdekk. noen som har vært borti samme?? ingen abs lampe eller lignende lyser i displayet. mvh Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slett bruker Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Er ikke så enkelt at du har mindre feste på veien med vinter dekkene slik at dem slipper tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flatshift Skrevet November 4, 2010 Forfatter Share Skrevet November 4, 2010 nei har liten tro på at den spinner egentlig. er jo ikke så sprek bil da. antispinn lampa blinket jo med full bil også.. 5 stk i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Problemet er at vinterdekkene er for myke, slik at antispinnen blir lurt. Hva slags dekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flatshift Skrevet November 4, 2010 Forfatter Share Skrevet November 4, 2010 Helt nye Maxxis Presa Ice. 205/55-16 piggfritt skulle være ganske bra dekk etter det dekk fyren sa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Hagenisse kom med forklaringen han, og siden dekkene er nye og da har godt med mønster dybde, så er det helt klart dette som er årsaken. Kjør med antispinn innkoblet, så holder dekka dine litt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Hvis problemet ikke er der med sommerhjul ligger jo "feilen" i vinterdekka. Har opplevd det mange ganger med spreke/halvspreke biler på nye vinterdekk. Nye vinterdekk med mye gummi er veldig myke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flatshift Skrevet November 5, 2010 Forfatter Share Skrevet November 5, 2010 Okai. da skjønner jeg litt mer. syns det var rart skjønner dere. men den er ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saft Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Opplevde det samme på min 320.. med spræle nye piggfrie vinterdekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Samme erfaring selv. Syns ASC slår veldig lett ut på e39 preface generelt. Noe heelt annet på e46 og e39 facelift med ASC/DTC. Men så er di systemene rimelig ulike også da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yttervik Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Så dette kan være problemet jeg har med min '98 523iA? Dette gjelder forøvrig med sommerdekk på, i dimensjonen 255/35-18. Merket er noe ukjent jalla, men det er bra med mønster. Opplever stadig vekk at antispinn'en slår inn, kan jo ikke gasse halvveis kvikt ut fra et kryss en gang før den begynner å blinke. Og hvis jeg ikke slipper gassen helt opp, så fortsetter den å blinke på helt flat vei, til jeg omsider slipper gassen. Skal nevnes at jeg i et par dager hadde feil med ABS/ASC, hvor begge lamper lyste. Dette ga se dog etter et par dager som sagt. Har jeg noe feil med antispinnsystemet på min bil eller skal det være slik? Gammel tråd ja, men passer fint til mitt problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Sjekk at dekka har lik dimensjon, er forholdsvis likt slitt bak og at du har rett lufttrykk. (må nok ha ca 3 bar med 18" og 35 profil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yttervik Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Sjekk at dekka har lik dimensjon, er forholdsvis likt slitt bak og at du har rett lufttrykk. (må nok ha ca 3 bar med 18" og 35 profil) Dimensjonen er lik, de er lite slitt, og jeg fylte 3 bar i vår. Skal sjekke lufttrykket, men tror nok det er noe annet som tuller. Hadde et par-tre dager lys i ABS og ASC-lampa, men dette gikk over av seg selv. Vet at en av ABS-giverne ble byttet rett før jeg kjøpte bilen, kan det være at de har byttet til en sensor av annet fabrikat enn de andre, og at den pga. forskjellig verdi narrer ABS-hjernen? Har lest et sted at noen mente dette kunne være en mulig feilkilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Ettermarkeds giver gir feil verdi og kan gi disse feilene du beskriver.. Diagnose så ser du det mens du kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå