ThorU Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 Jeg sitter her med et lite dillema. Jeg har en 96- mod 320i som jeg krasjet tidligere i år. Bilen er nå mer eller mindre rettet opp greit igjen, men har sølvfarget front, mens resten av bilen er grønn. Desverre har jeg noen mangler på den etter visning hos biltilsynet og EU kontroll: - Bærekule forran - Knekte fjører bak (Byttet ut med senkesett, men fikk beskjed om å skrive det inn i vognkort på EU kontrollen ) - Hjullager høyre bak - Begge øvre bærekuler bak - Hovedforing høyre bak (Har ikke peiling på hvilken foring dem mener..) - Bremseslager og rør fra over tank og bakover, høyreside - Må sveise nye bolter til det ene stabstaget fremme - Lampe for airbag lyser - Justere lys Bilen har rust her og der og bærer generelt preg av å ha gått 310 000. Blant annet er ratt og førersete utslitt og stygt. Har følgende deler liggende (nye deler): senkesett (montert på bilen, men har fortsatt det originale liggende), nye bærearmer høyre og venstre (med kuler og foringer), hjullager begge sider, stabstag holder og foringer. Hva er lurest av meg å gjøre? bruke noen tusen (mye av dette må jeg ha folk til å gjøre for meg) til på å fikse opp bilen, eller selge bilen som delebil/repobjekt og delene jeg har liggende? Forstår at dette kan være vanskelig å svare på uten å ha sett bilen, men håper på litt generell hjelp her. Er dritt lei av bilen, så hvis jeg reparerer den, så kommer den til å bli solgt så fort som mulig..
Toastjern Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 Siden bilen har gått såpass langt og det er en del feil som du sier du må få noen til å gjøre for deg, hadde ihvertfall jeg gått for å selge den i deler/som delebil Vet det er flere som er enige. Men mange her inne greier det aller meste selv,så jeg vil tro at enkelte hadde fikset den opp. Er tross alt en del å gjøre for deg da, lakk til fronten, godkjenning av senkesett (er egentlig ikke så veldig vanskelig, men koster jo 450kr eller noe i den duren for en time hos Statens Vegvesen, vet ikke hvor mye Biltilsynet tar eller hvor det er lettest å godkjenne senkesett, men de liker helst at du kommer på orginal dimensjon hjul), kanskje fram og tilbake noen ganger til Eu. Der har du ihvertfall en mening
ThorU Skrevet November 4, 2010 Forfatter Skrevet November 4, 2010 Er litt i samme bane jeg også tenker. Bare å få godkjent senkesettet kommer jo på nesten 2000,- (4-hjulskontroll og nytt vognkort..) Så heller mest mot å selge som delebil, men er greit å høre andres erfaringer.
Toastjern Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 Ja ikke sant. Nå kjenner jeg han som tok 4hjulskontrollen så den gikk unna for bare noen hundrelapper og han jeg hadde time hos ifra Statens Vegvesen var utrolig nok veldig forståelsesfull og ikke like trangsynt som de fleste, han holdt på godkjenne bilen min med 18" felger i samme slengen, helt til han så subbemerkene. Det likte han ikke da.. Men var bare å komme tilbake med en dimensjon som passa så skulle han godkjenne det Handler litt om å kjenne folk og ha flaks iblant ^^
Lars89 Skrevet November 5, 2010 Skrevet November 5, 2010 Høres for sliten ut til at det lønner seg å fikse opp. Ville solgt den billig til noen som kan bruke den til noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå