Gå til innhold

Ombygging til E34 M5 i utlandet


mak1990
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig litt på regelverket rundt å kjøre bilen ned til øst-europa og få den lakkert og evt ombygd til M5.

Det er en orginal e34 525ia 24v. Jeg har via jobben mulighet til å få kontakter der nede som driver med slikt arbeid. Jeg lurer bare da på hvordan dette er å få godkjent og om noen evt har gjort lignende?

Takker for svar på Forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reparerer bilen for over 6000 må du betale moms på hele beløpet. Er enkelt og ganske rett fram.

Angående ombygging kreves det at man sender søknad til biltilsynet. Det er ganske tungvidt å få den godkjent selv om man har fått søknaden godkjent. Med tanke på vekt, støy, forurensning ikke skal overstige den orginale bilens verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er vel bare hvis man blir stoppet i tollen og sier at man evt har ordnet bilen?

Er det så vanskelig? Jeg trodde at hvis du hadde en M5 hvor man la alle nødvendige deler over så skulle dette gå greit hvis man hadde papirer på donorbilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg lurer litt på. Hva er det jeg trenger for å få den godkjent evt?

Tanken er jo først å få den godkjent, men går det ikke blir det en banebil når eu-godkjeningen går ut. Men ser helst at dette blir gjort slik at den blir godkjent :)

Tenker å ringe Vegvesenet på mandag, må bare snakke litt mer med de som har med ombyggningen og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha papirer på donor bilen, hvor motor og slikt kommer fra.

DU MÅ SØKE FØØØØØØØØØØØØØØØR DU BYGGER!

Bilens vekt kan ikke overkskride tillatt totaltvekt, dvs bilens egenvekt pluss 5 passasjerer... MULIG du kan få satt ned til 4 seter, men jeg vet ikke om alle gjør det.

Ellers må kvitteringer for alle deler vises som er brukt. SÅ kan du vise for godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...