mak1990 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Lurer egentlig litt på regelverket rundt å kjøre bilen ned til øst-europa og få den lakkert og evt ombygd til M5. Det er en orginal e34 525ia 24v. Jeg har via jobben mulighet til å få kontakter der nede som driver med slikt arbeid. Jeg lurer bare da på hvordan dette er å få godkjent og om noen evt har gjort lignende? Takker for svar på Forhånd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjrnar89 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Hvis du reparerer bilen for over 6000 må du betale moms på hele beløpet. Er enkelt og ganske rett fram. Angående ombygging kreves det at man sender søknad til biltilsynet. Det er ganske tungvidt å få den godkjent selv om man har fått søknaden godkjent. Med tanke på vekt, støy, forurensning ikke skal overstige den orginale bilens verdier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mak1990 Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Ja, men det er vel bare hvis man blir stoppet i tollen og sier at man evt har ordnet bilen? Er det så vanskelig? Jeg trodde at hvis du hadde en M5 hvor man la alle nødvendige deler over så skulle dette gå greit hvis man hadde papirer på donorbilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mak1990 Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlXz Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Du får ikke godkjent ombygd noe bil uten å ha papirer på at moms på motor/etc er betalt.. Vet ikke om planen din var å godkjenne eller ikke ? Men er vel som regel greit å få det godkjent.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mak1990 Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 Ja, det er det jeg lurer litt på. Hva er det jeg trenger for å få den godkjent evt? Tanken er jo først å få den godkjent, men går det ikke blir det en banebil når eu-godkjeningen går ut. Men ser helst at dette blir gjort slik at den blir godkjent Tenker å ringe Vegvesenet på mandag, må bare snakke litt mer med de som har med ombyggningen og gjøre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Khan Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 klarer BT å bevise at bilen i det hele tatt er bygd i utland? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mak1990 Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 Må man ikke ha papirer på donorbilen for å få det godkjent? Jeg er veldig usikker på dette selv, derfor jeg hører med dere her før jeg snakkes med vegvesenet og evt sier noe feil Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Du må ha papirer på donor bilen, hvor motor og slikt kommer fra. DU MÅ SØKE FØØØØØØØØØØØØØØØR DU BYGGER! Bilens vekt kan ikke overkskride tillatt totaltvekt, dvs bilens egenvekt pluss 5 passasjerer... MULIG du kan få satt ned til 4 seter, men jeg vet ikke om alle gjør det. Ellers må kvitteringer for alle deler vises som er brukt. SÅ kan du vise for godkjenning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mak1990 Posted November 5, 2010 Author Share Posted November 5, 2010 Ok, men kan bilen fortsatt være registrert i utlandet eller må den være momset inn i norge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 for at den skal kunne registreres i norge på norske skilt på må tollavgifter og moms være betalt. for å få prøveskilter må moms være betalt ved innførsel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now