Gå til innhold

Ombygging til E34 M5 i utlandet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer egentlig litt på regelverket rundt å kjøre bilen ned til øst-europa og få den lakkert og evt ombygd til M5.

Det er en orginal e34 525ia 24v. Jeg har via jobben mulighet til å få kontakter der nede som driver med slikt arbeid. Jeg lurer bare da på hvordan dette er å få godkjent og om noen evt har gjort lignende?

Takker for svar på Forhånd :)

Skrevet

Hvis du reparerer bilen for over 6000 må du betale moms på hele beløpet. Er enkelt og ganske rett fram.

Angående ombygging kreves det at man sender søknad til biltilsynet. Det er ganske tungvidt å få den godkjent selv om man har fått søknaden godkjent. Med tanke på vekt, støy, forurensning ikke skal overstige den orginale bilens verdier.

Skrevet

Ja, men det er vel bare hvis man blir stoppet i tollen og sier at man evt har ordnet bilen?

Er det så vanskelig? Jeg trodde at hvis du hadde en M5 hvor man la alle nødvendige deler over så skulle dette gå greit hvis man hadde papirer på donorbilen?

Skrevet

Du får ikke godkjent ombygd noe bil uten å ha papirer på at moms på motor/etc er betalt..

Vet ikke om planen din var å godkjenne eller ikke ?

Men er vel som regel greit å få det godkjent..

Skrevet

Ja, det er det jeg lurer litt på. Hva er det jeg trenger for å få den godkjent evt?

Tanken er jo først å få den godkjent, men går det ikke blir det en banebil når eu-godkjeningen går ut. Men ser helst at dette blir gjort slik at den blir godkjent :)

Tenker å ringe Vegvesenet på mandag, må bare snakke litt mer med de som har med ombyggningen og gjøre.

Skrevet

Må man ikke ha papirer på donorbilen for å få det godkjent?

Jeg er veldig usikker på dette selv, derfor jeg hører med dere her før jeg snakkes med vegvesenet og evt sier noe feil :wink:

Skrevet

Du må ha papirer på donor bilen, hvor motor og slikt kommer fra.

DU MÅ SØKE FØØØØØØØØØØØØØØØR DU BYGGER!

Bilens vekt kan ikke overkskride tillatt totaltvekt, dvs bilens egenvekt pluss 5 passasjerer... MULIG du kan få satt ned til 4 seter, men jeg vet ikke om alle gjør det.

Ellers må kvitteringer for alle deler vises som er brukt. SÅ kan du vise for godkjenning.

Skrevet

for at den skal kunne registreres i norge på norske skilt på må tollavgifter og moms være betalt. for å få prøveskilter må moms være betalt ved innførsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...