Gå til innhold

Bakstilling e36


ErlendSandved
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

I dag var jeg så uheldig å klarte og ta bakstillingen på bilen min, og jeg har et spørsmål! jeg har en dele bil stående og lurer på om bakstillinga i denne går rett inn i den jeg bruker nå.. Delebilen er en e36 318i 1992 sedan, og bilen jeg bruker som da skal ha ny bakstilling er en e36 318is 1993 coupe!

Er det noen som veit om jeg kan sette over den bakstillingen i sedanen til coupen?

Takker på forhånd for alle gode svar :)

- Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at den 318 har skivebremser da..

Trommel bremser blir vel litt dumt å slenge på 318is..

Ellers er det samme diff og samme bremser (forutsatt at 318 også har skivebremser bak).

Enten løsner du brekk vaiere inni bilen på begge bilene, og tar de med av sammen med bakstillinga, ellers kan du løsne de fra bakstillinga (av med skiver og bremsebånd..), er nok enklest å ta de inni bilen.

Løsne mellomaksel

Så er det 3skruer på hver side til bærebruer/svingarmer (greit å varme de litt.. kan knekke..)

+ 4 skruer under rundt diffen. (den ramma/traversen til bakstillinga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt jobb var det, anbefaler å ta ned heile mellomakslingen sånn at du får vekk varmeskjoldet, er berre i veien visst ikkje. Du bør og bytte alle bolter som går opp i karrosoriet, det er 6stk på berearmane, to framme på traversen og to andre bak på traversen.

det som var mest stress under bytte var at dei boltene på berearmen knakk :? så måtte borre dei ut. Husk og å ta hjulstilling på bilen etter på, for det er ein del justerings muligheter på festet til berearmen, kan love deg at dekkene slites fort visst ikkje hjulstillinga er rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...