Gå til innhold

Noen som kjenner til denne bilen?


BMW_320icoupe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte denne bilen for 2 uker siden, hentet den i Ålesund og kjørte den hjem (BERGEN).

0flls1ono23g4ghk54bi.jpg

vdza11l157fe6ysli8ko.jpg

pdn0h6sepxjgpyv9bgsw.jpg

0swkyann7zords4yrtf1.jpg

Da jeg var der oppe sjekket jeg oljen, og den var da fin. Men han jeg kjøpte den av hadde akkuratt skiftet bunnpanne så oljen var vel helt ny da. Jeg skulle åpne ekspasjonstanken og sjekke oppi der, men der var det så varmt at vannet "kokte" over. La merke til at det kom svart "oljeaktig" kjølevæske ut og bemerket det ovenfor selger, men han sa han hadde hatt lekkasje på radiatoren. Så han hadde heve oppi en type radiatortett "bar`s leak". Kalte han det men det hjalp ikke så han hadde byttet radiatoren.

Da jeg kom hjem etter handelen begynte kjølevæske lyset og lyse og jeg fylte på vann, kjørte 2 dager til og da kom det på igjen. Bestemte meg for å spyle igjennom systemet med rent vann og frostvæske. Da dette var gjort kjørte jeg ca 30 km til byn og da kom lyset på igjen. sjekket kjølevæsken og oppi der var det hvit "guffe" samme var det kommet i lokket til olje påfyllingen.

Så det er vel tegnet til at toppakningen er gåen:(

Begynner å mistenke at selger viste om dette da han solgte bilen, og hadde heve oppi det tettningsmiddelet og skyldte på radiatoren. Må også presisere at det var lett å prute bilen ned i pris og.

Har snakket med selger, men han nekter på at det har vært noe gale med toppakkningen og at dette må ha skjedd etter overtagelse.

Hvilke rettigheter har jeg med evt å heve kjøpe får en kompensasjon for utgiftene? Har fått pris på 10000,- for arbeid og deler.

Tenkte å kontakte NAF på Mandag og høre med de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var jo relativt billig da den lå ute på nettet, og hvis du i tillegg har fått prutet ned bilen en del så måtte du nesten regne med at det var noe rart med den... Hvertfall glad jeg ikke endte opp med den nå, ser jeg... Synes synd på deg! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den bilen ikke er en rustbombe under lakken,ville jeg ikke vært i tvil; behold bilen! Den var jo dritlekker! Motor er ikke så dyrt å fikse, du må dessuten aldri gå for tilbudene du får fra div. verksteder, hør heller med en motorgal kompis eller tre og sjekk hva som kanskje trengs av deler - tipper regnestykket blir langt under 10k.

Men selv 10k for å ha den der godt gående på veien er det verdt.

Hvor mye ga du for bilen? (mtp hva du kan forvente å få,etc..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen til å ta jobben, så det er fikset. Men er kosnader som jeg ikke hadde beregnet. Har akkurat kjøpt ny kalesje, for den som står på er skadet.

Har ikke planer om å selge den pga dette, skal fikses. Selv om jeg har fått bilen billig, eller om den lå billig på nett så skal det jo ikke nødvendigvis være noe gale med den. Kunne jo ha vært selger har andre private grunner etc. Så han må kvitte seg med den.

Jeg får se hva de sier hos Naf på mandag, skal no ihvertfall prøve å få selgeren til å dekke ihvertfall halve utgiften med dette, men kan vel bare drømme om det ser det ut til!:(

Ellers er jeg fornøyd med bilen, er litt rust på begge bakskjermene så de må sveises opp igjen, også er det noen kosmetisk på bilen her og der. Så regner med jeg tar en hellakkering på den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekker litt tragiske minner det der, jeg tok fly fra bergen til ålesund og kjøpte en e30 turbo og kjørte den hjem fra ålesund og havarerte i bergen, føltes ekstremt kjipt der og da, og det hjalp ikke på at lite var som det skulle være slik sunnmøringen påstod...

Men å skifte topp pakning på m20 er en veldig grei jobb, er toppen sprekt har jeg en du kan få rimelig evt, sjekk med noen som kan skru, er gjort på noen timer å demontere,sjekke om toppen er rett og montere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har jeg fått en til å gjøre jobben, men må planslipe og trykkteste + delene så nærmer det seg 10000,-.

Ja er en fin bil. Er fornøyd med den ellers, men er kjedelig:(

planslipe 800-1000kr

slipesett 1000kr

skal si han tar godt betalt han fyren din :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...