VegarV Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Har en 1991 320 hvor feste til pluggen er sprekt og pluggen vil ikke feste seg. Dermed blåser det eksos ut av hullet. Har kobla av coilen slik at den kun går på 5 sylindere. Er nødt til å flytte bilen et stykke..Så da lurer jeg på om jeg kan kjøre med den sånn? Vil det ta skade? Og hvordan har dette skjedd? Håper på raskt svar.
Vannslangen Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 Ville absolutt ikke kjørt uten. Du får masse uforbrent bensin i sylinderen som vasker bort oljefilmen og du kan få havari. Du fikser dette lett med helicoil gjengeinnsats. Pluggen har vel blitt stramma så mye at gjengene har tatt kveld tenker jeg..
VegarV Skrevet November 6, 2010 Forfatter Skrevet November 6, 2010 okei.. takker for svar:) Tar imot alt av tips!
Bauge Racing Skrevet November 6, 2010 Skrevet November 6, 2010 hadde samme problem på en s4 eg hadde .. gjekk til nærmeste bilverksted og spurde om å få det fikset billigst muligt .. etter 2 timer så var det helicoil .. gjekk med det so lenge eg hadde den kom på 500 kr ca .
VegarV Skrevet November 7, 2010 Forfatter Skrevet November 7, 2010 fikser jeg det med helicoil sjøl eller er det best å la noen som kan det ordne det?
Tom K Skrevet November 7, 2010 Skrevet November 7, 2010 du trenger noe spesialverktøy som følger med helicoil settet, hvis ikke du har et slikt verktøysett så kan du ikke gjøre det selv
VegarV Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Så da må toppdekslel av samt topp?
RaymondJ Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Biltema har sett med verktøy og løsgjenger beregnet på plugghull. Spørs litt hvor nøye du vil være. Man KAN ta det med toppen på bilen, bruk støvsuger mens du borrer, og fett på gjengetappen når du gjenger. Er dette en billigbil ville jeg vel prøvd det slik, men skal det gjøres ordentlig må toppen av.
VegarV Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Okei:) takker for svar! Da skal jeg nok få prøvd ut detta;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå