LianLi Skrevet November 8, 2010 Skrevet November 8, 2010 Hei, noen som vet hvor mye man kan øke turtallsperra på s50b32 på orginal motor? Tengte sette den opp et par hundre rpm for å kompansere for den kortere utveklsinga på diffen jeg skal montere i vinter. Orginalt er 7400-7600 et sted? Regner med det går fint å sette den til 7800rpm f.eks?
LianLi Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Var det et seriøst svar? Flere som har peiling på dette?
Azeton Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Orginalt ligger sperra på 7600? Er ikke lange veien til 8000 da
LianLi Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Nei, det er sant det, derfor regner jeg med at det skal gå bra. Det må vel være såppas margin på delene motoren er oppbygd av at den ikke tar noe nevneverdig skade av å øke den til 8K rpm. Da blir det sikkert enda vassere utveksling. 3.91:1 f.eks, skulle vekke opp M3en en del
Johnsen86 Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Har lest flere steder at orginal motor skal "tåle" 8000rpm. Så om den er i form får du hvertfall ikke ventilflyt på 8000.
LianLi Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Det høres bra ut Den skal ikke piskes regelmessig på bane heller så regner med det skal gå fint.
Wendel Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Er vel ikke veldig ukjent at s50b32 motoren går litt magert på toppen da. Så ville vel egentlig vært litt forsiktig med å dra den for langt.
Kristian H. Foss Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Har dette virkelig SÅ mye å si at det er verdt å flytte sperra?
LianLi Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Tengte flytte den hvis det lar seg gjøre når jeg likevell skulle mappe motorstyringa. Men fikk vite fra gutta fra e36coupe.com at det var nødvendig med ARP bolter om jeg skulle øke spærra over orginal. Så da dropper jeg det. Er ikke intrisert i å åpne motoren og modifisere den nå. Får klare meg med 3.64:1 utveksling
Kristian H. Foss Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Sikkert lurt å la være da ja. Er nok morsom å kjøre med den utveklsingen.
SweetBMW Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Når vi likevel er inne på detta med utveksling, hvordan tror du det blir med en kompressormata 2,5 M54B25 med automat diff på... Den har 4,44:1 i utveksling (Min diff har det... Så lurer på hvordan det går med den når motorn er klar til å startes. I første omgang uten presse, men det kommer det kommer )
LianLi Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Bilen har manuell kasse? Som NA vil den være spennstig med veldig korte gir (håper ikke dette skal være bruksbil ) Setter du presse på vil den egne seg enda mindre da du antagelig vil spinne deg løs i de laveste gira og giret vil bli brukt opp på microsekunder.. Hadde heller satset på 3.15 (orginalt) eller like i nærheten da. Opp til 4,44 er det jo voldsom forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå