Kai-P. Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Minuset med dette er at du ikke får opparbeidet bonus. Kan jo selvfølgelig kjøpe et gammelt vrak å ha ved siden av - kommer egentlig an på din økonomiske situasjon.
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 din far registrerer bilen og forsikrer den med brukere under 23 år. ditt navn trengs ikke en gang å nevnes Har sendt mail til han kontaktpersonen nå, så får vi se. Takk.
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Minuset med dette er at du ikke får opparbeidet bonus. Kan jo selvfølgelig kjøpe et gammelt vrak å ha ved siden av - kommer egentlig an på din økonomiske situasjon. Bryr meg ikke om å bygge opp bonus på denne. Har en vinterbil som jeg bygger bonus på.
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Det du sier om at du ikke får igjen en dritt på forsikringen om du kjører bilen å far din står som eier/bruker er TULL.Det som skjer er at du i værste tilfelle får dobbel egenandel. Dette vet jeg fordi jeg har prøvd det, forsikringen var ikke for folk under 23 år men jeg kræsjet. Ble ingen problemer av det, kun dobbel egenandel som sagt. Som flere nevner her over så kan jo far din forsikre bilen, sette seg selv som hovedbruker men at alle brukerne ikke er over 23/25 år. Jeg husker ikke hva jeg betalte i forsikring på M3n min, men tror det var 14000 i året, trikset er å bli totalkunde. Tegn reiseforsikring osv for å få billigere avtale. Så lenge du har tre stk forsikringer så er du totalkunde. Iallefall hos Gjensidige Ok. Takk for godt svar. Har sendt mail til han kundebehandleren nå, så får vi se hva det blir til. Jeg trodde ikke at man fikk igjen penger hvis man ikke stod som bruker osv. Fatter er totalkunde hos IF.
Evenol Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Fikk dette som svar av kundebehandleren våres: Hei igjen! Skulle gjerne hjulpet deg mister, men det som er med denne risikoen er at fagavdelingen vår setter som krav at dersom vi forsikrer bilen er det kun på grunnlag av at faren og/eller moren din står som brukere av bilen. Det medfører at dersom din far låner bort bilen til en kamerat så har ikke han dekning dersom det skulle skje noe (fører under 24 er utelatt på denne avtalen da det er som krav at det ikke er andre brukere enn han eller din mor..) Begynner å bli rimelig dreven på å vite smutthull som forsikringstakere kan gjemme seg inn under, men på høyrisiko bil er det dessverre ingen.. Beklager så mye..
j_b Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 glemte å nevne og la faren din stå som eier av bilen også. da blir det lettere å skjønne faren din eier bilen, alle kan kjøre den, billig forsikring, om du kræsjer så blir det det dekket. prøv gjensidige. jeg betalte så billig som 7200,- i året for m3 e46 og da var jeg 22 år. selvom det var en kompis som solgte forsikring så kan det ikke bli så mye rimeligere enn vanlig. hadde da 3 biler og andre ting forsikret hos dem da. svar til han karen der, at da kommer du til å vurdere å flytte alt forsikring til et annet selskap. får garantert billigere enn if også vil jeg tro.
Oball Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Det du kan begynne med er å la faren din ta opp samtalen med forsikringsselskapet. De skjønner tegninga så lenge det er du som tar kontakt med de..
Mr.Silver Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Ville gått for total avtale hos Gjensidige jeg Jeg var ikke gamlere enn 22 når jeg tegnet forsikringen på E30 M3`n min. Ingen problem til meg iallefall. Fikk tilogmed fullkaskoforsikring over telefon uten registreringsnummer, de brukte rammenummeret.
quatro84 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 hør med unison. hadde min S6der. ingen som kunne konkurere med pris.
JuB Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Jeg sliter også litt med å få en hyggelig pris på en E36 3.2 - har kontaktet Unison nå.
Evenol Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 Jeg sliter også litt med å få en hyggelig pris på en E36 3.2 - har kontaktet Unison nå. Hos Unison så måtte jeg flytte over alle forsikringene før de i det hele tatt ville gi meg en pris...
Endre Hånde Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Unison er billige på min 3.2. Men nå er jo jeg nærmere 30 også...
JuB Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Er selv 25 år, det er vel over det som regnes som "ungdom" for forsikringsselskapene.
Endre Hånde Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Ja, men om man ikke har bonus fks så blir det verre. Jeg har full bonus på andre året mener jeg, det er vel litt av forklaringen i tillegg til at jeg ikke bor på østlandet.
Øyvind L. Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Skrev denne under feil post i går, men skriver den en gang til Nordmenn er mest fornøyde med de små forsikringsselskapene, viser en stor undersøkelse om kundetilfredshet. If faller markert og er nå minst likt. http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10034669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå