SiggenK Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Som topic sier hat jeg klart det utrolige... Har IKKE reservenøkkel, ønsker i utgangspunktet ikke å knuse ruter... Kan NAF / Viking etc. klare å få opp bilen? Finnes det evt. andre tips? Hva koster en slik operasjon? Vurderer å ringe Brages i morgen å få kodet ny nøkkel, som siste utvei. Forbanna fint å stå utenfor å se på nøkkelen som ligger på setet
ingard Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Jeg skal ikke være ekkel, men hvordan fikk du det til?
SweetBMW Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Hvordan er bilen låst? Naf klarer alltid og åpne døra litt og få inn en "kleshenger" som jeg kaller det og så få trykka på åpne knappen eller noe, men vanskelig om den bare ligger der inni sete... må nesten forklare hvordan du klarte det.
SiggenK Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Vel, det er egentlig ikke så vanskelig som man skulle tro.. Jeg hadde masse stasj i bilen, og skulle inn hjemme. Fant ut at jeg måtte gå to turer. Den eneste døra som var åpen var bakdøren på førersiden. I det jeg hadde hendene fulle i ting hadde jeg nøkkelen i hånden. Jeg har da sikkert kommet borti / trykket på låseknappen. Så tenkte jeg; "Nøkkelen kan da ligge her, jeg må jo ut igjen i bilen uansett." Jeg kastet fra meg nøkkelen som hang på fingertuppene mine, og tok tak i en ekstra pose å bære. Når jeg lukket igjen døren, låste bilen seg. Abrakadabra....
SweetBMW Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Ja nei daaa eru ganske fucked egentlig... da må du nok knerte en lås.. ELLER bestille deg en sånn tulle nøkkel fra bmw som kun funker i dørlåser til den nette sum av kr500 ukes levering
gkw89 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 jeg jobber i falck, og om nøkkelen er i bilen, så tar det rundt 5 min å få trykket på knappen evt sveive ned rute med samme stanga... så tror ikke dette er verdens undergang...
SweetBMW Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Glenn, hvordan kan du sveive ned ruta fra bil som MEST SANNSYNLIG har el vindu? Så vidt jeg veit kan du ikke låse opp bilen innvendig med låseknappen i midtkonsollen dersom bilen har blitt låst med nøkkel heller... men omd u klarer trykke på knappen på nøkkelen, da ere noe annet. Må bare spørre vett, har skjedd meg selv et par ganger det her. Dog pga dørhåndtaket på førerdøra mi ikke funker og jeg har autolås over 15kmt dumt av meg å gå ut av bilen og skli på isen og deretter smekke igjen døra mens jeg faller så veldig dumt ut sikkert men..
gkw89 Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 var nøkkelknappen jeg tenkte på, og har sett mange e46 med sveiveruter... særlig bak, og el foran
SiggenK Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 Vel, da var Falck å hentet bilen i stad. Den var så frosset å jævlig at vi ga opp å få åpnet den hjemme hos meg ganske fort. De satt bilen inn på verkstedet sitt, med varmekabler i gulvet. De ringte nå nettopp med gode nyheter, for de hadde nå fått låst opp bilen ved å bruke de manuelle sveivene bake. Første gangen jeg er glad for at jeg kun har el. vindu fremme De sa bilen kunne få stå varmt å godt inne hos dem til i morgen, så da henter jeg en varm å god bil der i morgen tidlig =) Tabben kostet 500,- i egenandel.
2003-E46 Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Haha, det samme skjedde med meg også faktisk når jeg var 35 mil fra hjemmefra, på besøk hos mor og far. Gode råd var dyre og jeg ringte NAF og tenkte at dette ikke var noe problem.. Det første vi merka var at den eneste muligheten for å få opp bilen uten å knuse en rute, var å trykke på fjærnkontrollen som lå på midtkonsollen. Det ble også litt vanskelig når han klarte å dytte nøkklene mellom setet og konsollen Endte opp med å kjøre 70 mil i bilen til mor mi og 35 i min egen den kvelden og natta for å komme meg på jobb igjen. Derfor har jeg nå bestandig med den lille plastnøkkelen som passer fint i lommeboka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå