Kvasi Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Har en m20b25 motor med litt overtrykk og ser at det blir snakket om å sveise et eller annet i toppen i flere tråder, men blir ikke helt klok på hva der er snakk om.. Kjøpte en E30 325 med turbo for etpar uker siden og haugen med nye deler vokser nesten hver dag, så; fins det en issue med toppen jeg bør tenke på når den allikevel skal av?
dunderdo Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Har en m20b25 motor med litt overtrykk og ser at det blir snakket om å sveise et eller annet i toppen i flere tråder, men blir ikke helt klok på hva der er snakk om.. Kjøpte en E30 325 med turbo for etpar uker siden og haugen med nye deler vokser nesten hver dag, så; fins det en issue med toppen jeg bør tenke på når den allikevel skal av? Her er bilde av en sveiset topp http://savarturbo.se/~mattias/motor/pic ... -4895-7754. Du må være sikker på att toppen er 100% rett og att den er i god stand.. de beste toppene er 885 toppene som sitter på m20b25 88mod->
|Ole| Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Poenget med sveist topp er vel att kjølekanalene på m20 toppene har ein tendens til å sprikke, om eg ikkje huskar heilt feil blir dei sveist igjen for også borre opp igjen i samme størrelse som hulla i topp pkn, trur det er 8mm borr. Da må selfølgeleg toppen planes etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå