FCBayern Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 DU får selvsagt ingen ny bil i den prisklassen.. gjelder å finne ut hva som har vært av påkost i bilens 10+ år. Er vannpumpa vært skiftet? (standard feil) er motorolje jevnlig vært byttet? hvis automatkasse: har olja vært skiftet noen gang? har det blitt byttet noe forstilling/bakstillingsdeler.. lenkearmer? knirkeforinger? kjekt å vite før man evnt kjøper en e39. er det godt med servoolje i beholderen? hvis ikke, kanskje tannstanga synger på siste verste (10 000 bare det) og ikke minst RUST.. E39 er utsatt for rust som alle andre biler i norge. koffertlokk, kanaler og forskjermene er vel de mest utsatte plassene. koffertlokket er verst pga dårlig drenering av vann. ikke uvanlig at det ruster under tanklokk-dekselet også. Det viktigste du kan sjekke, som trolig er faktum hvis bilen har alle de feilene som jeg nevnte: var forrige eier 18 år, med capsen bakfram og var lyskryss-racer? Eierne sier jo veldig mye om bilen.
Hawkon88 Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 En felle mange går i er kule felger, senkesett og slitte dekk.. Er både sommer og vinterdekkene av bra kvailtet samt bra med mønster utgjør bare det alene 10 000kr.
Bmwray Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Hvordan kan man finne ut om tannstanga er gåen? Pussig det du skrev om og fylle opp servotanken for den bilen jeg har nå så sa forrige eier at hun har aldri fylt på olje noensteder bortsett fra at nå hadde eieren fylt på servo olje en gang på mange år. Som er nevnt her så sjekk opp tidligere servicer og får man ikke med en eneste kvittering så kan det være noe rart, ring bmw og få verkstedhistorikk hvis bilen har vært der før, noen eiere tar vare på det og gir med mens andre har knapt nok et stempel i boka. Er mange som ikke kjøper bilen hvis det ikke er med servicebok.
matss Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 Her var det masse bra tips! Takk, alle mann Da vet jeg litt bedre hva jeg skal være på utkikk etter!
Flextron Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/
Duplex Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Servicehistorikk er jo en stor fordel, spesielt på en bil som har rullet noen mil.. 520iA bruker (av erfaring) ørlite mer enn min 528iA på blandet kjøring så se deg ikke blind på motorstørrelse og forbruk ^^, Rust på bakluka er visst en gjenganger.. Vannpumpa, veiv- og kamakselsensor er og gjengangere på E39.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå