Gå til innhold

Kjøp av E39

matss
 Share

Anbefalte innlegg

Fattern overrasket meg i dag og sa han hadde lyst til å handle BMW. Noe jeg anbefalte han på det sterkeste!

Prisklassen er ikke mer enn rundt 100.000,- denne gangen. Så da havner det nok på en E39 stv da det er en solid bil man neppe blir skuffet over. Hvertfall når han kan sammenlikne med en kjedelig 2003 Peugeot 307 SW.

Hadde vært perfekt med en 520 DAT feks, helst så nærme slutten av 90-tallet som mulig, og greit med utstyr. MÅ ikke være diesel, men helst det.

Finner man noen bra eksemplarer av de i denne prisklassen?

Ellers noen anbefalninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt valg :)

Da får han en del og velge i til den prisen, ville prøvd og finne en med bensinmotor automat og skinn, km rundt 150000 modell 99-2000

Du kan jo få facelift billigere også men da har dem som regel gått 200 eller mere, 200 er jo ikke så mye km bare pass på at servicer er fulgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det bensiner ville jeg satt 523ia som et minstekrav. Greit nok at 520ia gjør jobben, men den må piskes betydelig mer. 523ia og 525ia er et fint kompromiss mellom en fornuftig og leken motor..

Nå skal nok ikke denne bilen piskes så mye. Derfor jeg tenker på en 520, også pga noe lavere bensinforbruk. Legger heller litt mer penger i utstyr og komfort, enn motorstrørrelse denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 520ia går på 0,75 på langkjøring og 0,85-09 på blandet.

520 går mere en bra nok dra og prøv en så skal du få se, kjører du mye småturer med kald motor så går det veldig mye bensin.

520 sammenlignet med konkurrenter med samme motorvolum så er 520 raskest, går bedre en gjennomsnittet.

Kommer du over en 523 så hvorfor ikke? Jo større jo bedre men 520 har jo også den fine 6ern med godt drag i fart og lyden :)

Synes 520ia går greit opp til 100 men den går best hvis du ligger i fart og gir til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520d e39 kom kun som manuell ja. den du linka til der så jo meget hel og pen ut! men er desverre bare firesylindret motor i de da.. men kansje ikke det viktigste med 6er for faren din?

drivstofforbruket på 520 vs 523: en kompis har hatt begge deler. 523n bruker ikke mer da den trenger ikke å anstrenge seg så mye for å komme opp i fart. desuten er 523n en myye artigere motor.

personlig villet jeg ha valgt bensin og manuell gir. da har man en driftsikker og god bil. lykke til med handlinga da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...