Gå til innhold

svak hvit eksos ved -1 grad , røken toppakning?

Anbefalte innlegg

Skrevet
hydrokarboner har jeg hørt om, ikke at jeg er helt klar over hva det vil si

Kjølesystemet er fullt av hydrokarboner fra frostvæsken. Hydrokarboner er fellesbenevnelsen på olje og gass :) Og frostvæske består av glykol som er et petroleumsprodukt. Trykktester du kjølesystemet, eller setter på en trykktester for å overvåke systemet under kjøring av motoren vil du avsløre toppakningshavari. Vær obs på at trykktester kan sprenge toppakningen, hvis du ikke vet hvilke trykk du skal operere under, da du fjerner "sikkerhetsventilen" i kjølesystemet som ligger i lokket når du setter på en trykktester. :)

Skrevet
Bmw skal vell ha trykk i kjølesystemet?

Skal ha trykk ja. Dette bygger seg opp automatisk når motor varmes opp, men bare til et viss trykk. Dette reguleres av eksp. tank.

Når topp/pakning ryker får du komprimert luft fra forbrenningskammeret(sylinderen) som lekker ut i kjølesystemet og gir et unormalt høyt trykk. Du kan i enkelte tilfelle se at kjølveska bobler når motoren går uten at den koker. det ser sånn ut men tempen er normal.

Skrevet

Det at det er høyt trykk i kjølesystemet kan være at vannpumpen er gåen, som følger; vannet står stille og begynner å koke sånn at det blir trykk. trodde at det var toppen jeg å, men så tok jeg ut pumpa som var mos....

dette sjedde med min e34 tds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...