Vannslangen Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 hydrokarboner har jeg hørt om, ikke at jeg er helt klar over hva det vil si Kjølesystemet er fullt av hydrokarboner fra frostvæsken. Hydrokarboner er fellesbenevnelsen på olje og gass Og frostvæske består av glykol som er et petroleumsprodukt. Trykktester du kjølesystemet, eller setter på en trykktester for å overvåke systemet under kjøring av motoren vil du avsløre toppakningshavari. Vær obs på at trykktester kan sprenge toppakningen, hvis du ikke vet hvilke trykk du skal operere under, da du fjerner "sikkerhetsventilen" i kjølesystemet som ligger i lokket når du setter på en trykktester.
hao Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Bmw skal vell ha trykk i kjølesystemet? Skal ha trykk ja. Dette bygger seg opp automatisk når motor varmes opp, men bare til et viss trykk. Dette reguleres av eksp. tank. Når topp/pakning ryker får du komprimert luft fra forbrenningskammeret(sylinderen) som lekker ut i kjølesystemet og gir et unormalt høyt trykk. Du kan i enkelte tilfelle se at kjølveska bobler når motoren går uten at den koker. det ser sånn ut men tempen er normal.
Bergheim _525tds Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Det at det er høyt trykk i kjølesystemet kan være at vannpumpen er gåen, som følger; vannet står stille og begynner å koke sånn at det blir trykk. trodde at det var toppen jeg å, men så tok jeg ut pumpa som var mos.... dette sjedde med min e34 tds.
Nick ,the bad one Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Ja det var det jeg håpet, men verkstedet sa pumpen var grei..
hao Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Ta ut termostat og prøv. Funker det ikke da er det topp/pakning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå