BMWnorge Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Har byttet til seter med varme men ligger ikke kabel ferdig lagt opp. Er dette plug and play eller en større operasjon? Hva trenger jeg? 92 mod e34
SweetBMW Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 dette er ikke plug n play. hvilken bil gjelder dette? du må legge opp strøm til stolen og regulering. er en realtivt stor operasjon.
BMWnorge Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 bilen er en 92 mod e34. Så det finnes ikke ferdige sett som er lett å montere?
SweetBMW Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 mulig schmiedmann eller koed har, men jeg har ikke funnet noe. jeg måtte legge opp til mine el-seter og slikt ekstra.. helt fra sikringsboks og ut.. det går greit om man har alle tinga man trenger og tunga rett i munn og en dags tid men..
Olelink Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Har du sett under gulvmatta under framstolene dine ? Ennå ikke værtborti en e34 uten ferdig opplagt ledningsnett til el.stoler. Gulvmatta er skjøtt under stolen så du slipper å ut med annet enn stolen for å se. Den ligger vanligvis kveilet under luftkanalen så se grundig før du evt gir opp Om ikke er det en grei jobb å legge opp nytt fra den lokale sikkringsboksen under baksete på e34 der det orginale ledningsnettet til elseter også kommer fra. Om du leter og mot formodning ikke skulle finne noe kabelsett så kan jeg sende deg koblings skjema for dette SweetBMW: Har du hatt e34 selv ? "Helt fra sikkringsboks og ut" gir alltså noe feil inntrykk av omfanget på jobben da e34 har lokal sikkringsboks for blandt annet interiørets el.utstyr rett under baksetet. Nærmere setene enn dette kan man vel ikke komme
BMWnorge Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 Ja jeg så under matta før jeg monterte setene men skal se en gang til Hvis kabelen ligger der, trenger jeg nytt rele og sikring? Hvor er eventuelt disse? (se bilder)
Olelink Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Du skal ikke trenge røre sikkringsboksen i motor rom. Hvis ledningene ligger der så er det 99% sjanse for at relé og sikkringer også ligger klart. Plug n´ Play Om ikke ledningene ligger der skal jeg sende deg ett koblingsskjema på dette
BMWnorge Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Da kan jeg med sikkerhet si at det ikke ligger kabler klart så hadde vært fint med et sjema
ArildSN Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 jeg hadde en 91 E34 som jeg satte inn M5 fullelektrisk inr. der var det ferdige "standard" plugger. dem måtte jeg klippe av og koble på noen større plugger som fulgte med setene. de standard pluggene skal være nok hvis det bare er varme du trenger. dette skal være plug and play. Jeg fikk en polsk bmw mekaniker til og koble om hele skiten min. han tok 1000 spenn og gjorde det på ca 2 timer.
Tiller Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Om du har tid kan du jo ta deg en tur på bilopphuggeriet og se om du finner noen E34 med oppvarmede seter, og ta ledningssettet fra dem.
Olelink Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Her kommer koblingsskjema Setevarmen er fødet fra hoved-sikkringsboksen forran. Men regner med at du har ferdig opplagt kabel for dette bak til den bakre lokale sikkringsboksen selv om du ikke hadde noe videre ledningsnett. Har lagt ved el-skjema for både hovedstrøm og belysning til bryter om du skal benytte orginal bryter. Jording har jeg ikke tatt med da det jo bare er å legge det i karosseriet der det måtte passe. Hovedstrøm og belysningsstrøm skjemaene viser hvilke koblingspunkter du skal lete etter og plasserings skjemaene viser hvor de er. Se etter ledningsfarge i hovedskjemaene og du burde finne tilkoblingspunktene. Om du mot formodning ikke skulle finne tilkoblingspunktene følger du bare koblingsskjemaet bakover til neste punkt som f.eks på hovedstrømmen vil være X14/pin15. X14 er en gul 30pins kontakt under fothvileren på førersiden. Om du ikke har tilførsel frem til X14, så legger du bare opp strøm fra hovedfordelingspunktet under baksetet. Det går hovedtilførsels kabel med +12V til høyre side under baksetet. Evt har du kanskje batteriet under der også om du ikke har det i motor rom. Skjema for setevarme bryter: Hovedstrøm til setevarme: Plassering av tilkoblingspunkter/skjøtepunkter: Skjema for belysning til bryter:
BMWnorge Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Ser ikke ut som jeg har samme nummerering på pluggene som skjemaet viser. Eller har jeg lest det feil? Ut i fra setet kommer det 2 plugger. En med 12 punkter og en med 2 punkter. På den med 12 plugger er det kun tilkobling på nr. 1, 4, 10 og 12. Jeg legger bare strøm direkte fra batteri siden dette er under baksetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå