Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

stilig prosjekt! :applause: er det noen sjangs i havet for å få dette godkjent? tenkte på å gå i gang med noe slikt i en e24, men det er mye penger å bruke hvis man ikke får det godkjent.. :?

Skrevet

Da har motoren blitt plaget i lengre tid i benken med stor sukess. Dårlig med bilder/film som vanlig men har nå et bremsepapir om ikke annet:

y0ctvoimgzqayoeuqbzo.jpg

Har bremsa opp over 200l bensin uten et feilslag, gikk endel tid med Vanos mapping som ekstremt mye å si på effekt/moment. Men dobling av momentet/hk i midtregisteret er en grei bieffekt av Vanos. Låsing av Vanos hører steinalderen til ;).

stilig prosjekt! :applause: er det noen sjangs i havet for å få dette godkjent? tenkte på å gå i gang med noe slikt i en e24, men det er mye penger å bruke hvis man ikke får det godkjent.. :?

Godkjenning tror eg man kan se langt etter pga hverken e24 eller e34 ble levert med så mye hk. (eg veit ikke om noen modeller iallefall)

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg leste hele denne tråden, så jeg husker ikke hva som er blitt gjort i motor her. Eller er det kun Vipec som er montert, samt custom grenrør?

Skrevet
fett. er dette motor effekt?=)

Den skulle spennes opp i motorbenken tidligere i påsken såvidt jeg forsto så det er nok motorhk..

Rå motor:) Hvor mye hk har orginal m5 på veiva tro?

Skrevet
Da har motoren blitt plaget i lengre tid i benken med stor sukess. Dårlig med bilder/film som vanlig men har nå et bremsepapir om ikke annet:

y0ctvoimgzqayoeuqbzo.jpg

Har bremsa opp over 200l bensin uten et feilslag, gikk endel tid med Vanos mapping som ekstremt mye å si på effekt/moment. Men dobling av momentet/hk i midtregisteret er en grei bieffekt av Vanos. Låsing av Vanos hører steinalderen til ;).

Det må da ha vært en veldig flat å fin momentkurve på denne?

Ser ihvertfall veldig bra ut. Gleder meg til det ferdige produktet, og ikke minst, en video. ;)

Skrevet
Å steike. Kult Kult :applause:

Hadde vert morro å vist hva denne hadde gitt på racefuel :D

Steinalderen du :lol:

Er så mange som snakker i store ord innpå her så eg får overdrive litt også ;). hehe

Hadde vært artig med racefuel ja, men det skal være bruksbil og da er det ikke så mange valg her på vestlandet.

Nå er det lenge siden jeg leste hele denne tråden, så jeg husker ikke hva som er blitt gjort i motor her. Eller er det kun Vipec som er montert, samt custom grenrør?

Motor er helt orginal utenom motorstyring/eksosanlegg. Grenrøra er orginale, men kattene er kappa vekk pga plassproblem.

Har du noe PNP greier på gang til S50B32 eller?

Ja det ligger forsåvidt klart til testing, har en plan om å få det prøvd ut men har klaffa dårlig med testbil tilgang.. Men du har vel muligens det? ;).

S54 Pnpn funka nå fint med Elgass / Vanos så har trua på det skal gå fint til s50b32. :).

Er forsåvidt Pnp på min egen s50b30 også men den er enkel å lage til. Mere mikk på de andre pga vanosen er anderledes kobla.

Skrevet

Det må da ha vært en veldig flat å fin momentkurve på denne?

Ser ihvertfall veldig bra ut. Gleder meg til det ferdige produktet, og ikke minst, en video. ;)

Ja er bra moment hele veien er vel rundt 380nm i starten mens toppen var 530nm (sånn ca har ikke kurva her).

Video må vente litt pga klarte å ta tabben på en tetning i bremsen under siste tyninga av motoren, vannet ble noe varmt med et 30 sekunders pull.. (200rpm/s) hehe. Motoren får et avslappendes liv etter det den har blitt utsatt for nå. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...