oveerlend Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 vegard18 skrev: Kanskje drivstoffpumpe? noe av samme symtomer som det var på en 330d var pumpa hos deg helt død da eller? hos meg kommer det disel frem og ut fra filteret..
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 du skal ha ca 4 bar matetrykk, så spruten skal stå ganske bra..
Kure Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 oveerlend skrev: vegard18 skrev: Kanskje drivstoffpumpe? noe av samme symtomer som det var på en 330d var pumpa hos deg helt død da eller? hos meg kommer det disel frem og ut fra filteret.. Dette høres ut som noe av det samme jeg har opplevd med en Opel Omega ( bmw diesel motor). På denne var det diesel pumpa som hadde blitt dårlig.
tonyku Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Kure skrev: oveerlend skrev: vegard18 skrev: Kanskje drivstoffpumpe? noe av samme symtomer som det var på en 330d var pumpa hos deg helt død da eller? hos meg kommer det disel frem og ut fra filteret.. Dette høres ut som noe av det samme jeg har opplevd med en Opel Omega ( bmw diesel motor). På denne var det diesel pumpa som hadde blitt dårlig. Hvorfor funker da bilen når den er startet og kjøres med helt til den blir stoppet. 10 minutter etterpå så starter den ikke? Da tror jeg ikke pumpa er defekt.
Kure Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Nei, det kan hende det ikke er dårlig diesel pumpe i dette tilfellet, men dette er et kjent problem på noen diesel motorer. Jeg fikk et kjerring råd av en gammel diesel mekaniker, som jeg aldri prøvde. Han sa at jeg kunne prøve helle kaldt vann på pumpa når motoren var varm. Regner da med at han mente å kjøle ned pumpa. Pumpa sitter på venstre side av motoren ganske langt fremme ( mener jeg da..kremt.. hukommesle som en gullfisk)
Gjest Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 vær forsiktig med å komme med såpass ville gjetninger. dere prater om helt andre problem enn trådstarter har. Kaldt vann gjelder gamle fordelerpumper f.eks.
Kure Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 e34_525tds skrev: vær forsiktig med å komme med såpass ville gjetninger. dere prater om helt andre problem enn trådstarter har.Kaldt vann gjelder gamle fordelerpumper f.eks. Er ingen gjetting fra min side. Bare deler mine erfaringer med trådstarter, og det bør en vel ikke være forsiktig med...? Diesel motor med start problemer når den er blitt varm, er jo noe av det samme trådstarter snakker om. Og dette fikset jeg ved å bytte diesel pumpe på en Opel for noen år tilbake.
Robin L Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Hadde dette problemet med min e39 også forresten. Var på gs med den. De prøvde å kjøle ned pumpa og da startet den som normalt. Men fikk ingen bekreftelse på at det var pumpa, de mente det kunne være begynnelse på sviktende pumpe. De monterte en tilbakeslagsventil. Så ville ikke satset alt på den. Fant aldri utav problemet på min. Var hos bmw her i byen også, de mente lmm. Få noen med god peiling til å sjekke iaff, Gjetting blir unødig dyrt.
oveerlend Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 e34_525tds skrev: vær forsiktig med å komme med såpass ville gjetninger. dere prater om helt andre problem enn trådstarter har.Kaldt vann gjelder gamle fordelerpumper f.eks. snakket med en på gs bildeler idag, han gjettet på stor indre lekasje i injektorer, men virket ikke som han var så oppdatert på diselmotorer som deg, hva tror du om dette?
Bonden Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Det høres ut som indre lekasje i dyse®. måles lett med en separat slange fra hvær dyse opp i 6 tomme brusflasker, retur slangen mot dieseltanken må blokeres før bilen startes opp ,total mengde i alle flaskene skal ikke overstige 3-4 dl ,med driftsvarm motor på tomgang på 3 minutter ,man ser ofte en dyse som skiller seg ut.
oveerlend Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 Bonden skrev: Det høres ut som indre lekasje i dyse®. måles lett med en separat slange fra hvær dyse opp i 6 tomme brusflasker, retur slangen mot dieseltanken må blokeres før bilen startes opp ,total mengde i alle flaskene skal ikke overstige 3-4 dl ,med driftsvarm motor på tomgang på 3 minutter ,man ser ofte en dyse som skiller seg ut. takker for meget bra svar, dette skal jeg prøve. har lenge prøvd og få noe svar på hvordan man måler indre lekasje, men det ser jo ikke akkurat ut som et problem:) er det ofte sånn at ei eller to dyser skiller seg ut? eller bruker ofte alle gå samtidi?
oveerlend Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 takker og bukker for mangen bra svar finner eg at noen av tingene noen har nevnt her er rett og er feilen, skal jg holde ord og betale 500 til den første som kom med forslaget iogmed at flere har vert innom det samme.
kviholen Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Hei. Har selv enn 2001 525dat som eg har samme problem med, skjer enn sjelden gang hos meg, men sliter da fælt med å få start på den igjenn. Er akkurat som den starter men så stopper den igjenn like raskt. Skriv gjerne hva som var problemet viss du finner utav det.
oveerlend Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 kviholen skrev: Hei. Har selv enn 2001 525dat som eg har samme problem med, skjer enn sjelden gang hos meg, men sliter da fælt med å få start på den igjenn. Er akkurat som den starter men så stopper den igjenn like raskt. Skriv gjerne hva som var problemet viss du finner utav det. det skal eg gjøre. skal sjekke det med indre lekasje i morgon, er det noen dyser som utmerker seg, skal jg bytte den og se. akkurat samme som med min da. er det helst når den er halv varm eller varmere hos deg også? når det er kaldt starter min alltid.
Gjest Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 stemmer som bonden sier. jeg har tro på at det er indre lekk i dyser, men synes du hadde et litt merkelig problem til å konstantere det. Angående testen så ikke fokuser så mye på total mengde, og 1 minutt er mer enn nok. Du ser med engang om noen er defekte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå