Gå til innhold

Tikking i en E36 M43B16.

Tucabi
 Share

Anbefalte innlegg

JA , sjekk olja , ..kan nesten ikke tro det, men tok for gitt at lamper varsla om noe var lavt eller tomt, min 523 startet samme tingen, lurte i flere dager da tikkinga tiltok, sikker på at kam/løftere hade tatt kvelden (min er gått rett i underkant av 400') Opp med panseret før jeg starta igjen, og til min store skrekk..pinelig tørr peilepinn ... fikk fatter til å komme med noen liter syntetisk og voila, tikking vekke, grøsser ved tanken dog om jeg ikke hadde peilet oljen. Lamper og sensorer er coole , men ikke stol blindt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "driten" på Biltema er vel egentlig Statoil olje? Ikkje noko problem å bruke den iallefall.

Det jeg vil fram til her, er jo ikke akkurat som dem har sitti og blandet den på kanner på lageret heller. Så ser ikke helt hvordan det skal spille noen rolle om jeg bruker den oljen eller en annen som bare heter noe annet og er dyrere.

Desuten som jeg har nevnt over her, har brukt den oljen før og ikke vært noe problem. Hvorfor har det da envt. Blitt det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema olje er ikke noe drit, men heller ikke det beste man kan få.

Nei nei, det er kart. Men, har blitt brukt det før uten noe problem i det heletatt, så burde ikke være det nå heller. Noen som heller har en løsning for hvordan jeg kan fikse dette? Er nok olje på bilen. ''Skylte'' igjennom men ren/Ny olje før jeg fylte på ny som skulle være på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...