Tucabi Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Hei. Motoren min har begynt å tikke, lurer på hva jeg skal gjøre for å få dette til å gi seg? Hjelper å stille ventiler? Mvh. Tucabi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tucabi Skrevet November 15, 2010 Forfatter Share Skrevet November 15, 2010 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Gammel olje? Lenge siden siste olje/filter bytte? Denne har vel hydrauliske ventil løftere.., da er det ikke noe å stille på av ventiler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneF Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 JA , sjekk olja , ..kan nesten ikke tro det, men tok for gitt at lamper varsla om noe var lavt eller tomt, min 523 startet samme tingen, lurte i flere dager da tikkinga tiltok, sikker på at kam/løftere hade tatt kvelden (min er gått rett i underkant av 400') Opp med panseret før jeg starta igjen, og til min store skrekk..pinelig tørr peilepinn ... fikk fatter til å komme med noen liter syntetisk og voila, tikking vekke, grøsser ved tanken dog om jeg ikke hadde peilet oljen. Lamper og sensorer er coole , men ikke stol blindt på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Husk, eldre motorer som M43 og M52 har ikke nødvendigvis elektrisk varsling ved lavt nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagestande Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Bytt olje og oljefilter, og vips er tikkinga borte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Hvilken olje bruker du? Kan jo ha noe å si på eventuelt lav ute temp (??) Jeg brukte QMI behandeling på min bil. Det gjorde underverker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tucabi Skrevet November 16, 2010 Forfatter Share Skrevet November 16, 2010 Hei. Bruker 10W40 Fra biltema. Byttet for under 4Mil siden, byttet da olje/filter. Tikkingen kom etter dette. Bruker samme olje som har vært på før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagestande Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Kjøp kvalitetsolje, ikke den driten fra Biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tucabi Skrevet November 16, 2010 Forfatter Share Skrevet November 16, 2010 Kjøp kvalitetsolje, ikke den driten fra Biltema Har ikke hatt noen problem med den ''Driten'' fra biltema før, da burde det heller ikke være det nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Den "driten" på Biltema er vel egentlig Statoil olje? Ikkje noko problem å bruke den iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tucabi Skrevet November 16, 2010 Forfatter Share Skrevet November 16, 2010 Den "driten" på Biltema er vel egentlig Statoil olje? Ikkje noko problem å bruke den iallefall. Det jeg vil fram til her, er jo ikke akkurat som dem har sitti og blandet den på kanner på lageret heller. Så ser ikke helt hvordan det skal spille noen rolle om jeg bruker den oljen eller en annen som bare heter noe annet og er dyrere. Desuten som jeg har nevnt over her, har brukt den oljen før og ikke vært noe problem. Hvorfor har det da envt. Blitt det nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Biltema olje er ikke noe drit, men heller ikke det beste man kan få. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tucabi Skrevet November 17, 2010 Forfatter Share Skrevet November 17, 2010 Biltema olje er ikke noe drit, men heller ikke det beste man kan få. Nei nei, det er kart. Men, har blitt brukt det før uten noe problem i det heletatt, så burde ikke være det nå heller. Noen som heller har en løsning for hvordan jeg kan fikse dette? Er nok olje på bilen. ''Skylte'' igjennom men ren/Ny olje før jeg fylte på ny som skulle være på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 http://www.qmi.no/nav.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå