Mjørgen Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Er ikke lik på e28 nei! Påfyllinga på min er vedsidenav høyre baklys i bakplata:-) Mulig jeg må kjøpe ny men blir 4 lappa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Er ikke lik på e28 nei! Påfyllinga på min er vedsidenav høyre baklys i bakplata:-) Mulig jeg må kjøpe ny men blir 4 lappa! Kjøp ny, du vil ikke angre på det. Jeg hadde store betenkligheter selv mtp å handle ny tank, men angrer ikke et sekund nå. Det ER godt å ha en sprell ny tank, som er godt innsatt med epoxy, lakk og tectyl... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Ja vurderer sterkt ny ja! Er jo d beste! Skal se på jobb i morgen om jeg får fikset noe rabatter:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Jeg kjøpte uoriginal fra Schmiedmann. Fra BMW var det jo 6+ lapper, og for halve prisen fikk jeg deksler osv i tillegg hos Schmiedmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 D må jeg sjekke ut! Håper bare de har den rette da:-) er ikke lik e28 og nyere e12 denne.. Men takk for tipset:-D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Ta den bortpå Sannes rør og få den pulverlakka, så slipper du tenke på at den ruster igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Det hadde gått ann ja.. sikkert vert det beste! Men Like godt med feromax og tynntektyl også Schmiedmann ser ikke ut til og ha tank til min modell. skal sende mail og høre om de skaffer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Fikk mail i sta att de ikke kunne skaffe uoriginal. Originalt koster 4400! Så vis d ikke dukker opp noe på ebay snart kjøper jeg ny:-) Har begynt tillpassing av 535 e28 bakstilling nå! Bilder kommer senere i kveld:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 ikke samme som e28 sikkert ? E12 ble faceliftet høsten 1976 og fikk da samme bensintank som E24. Dette er den samme tanken som finnes i E28. Denne tanken passer ikke eldre E12. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Siden e12 bakstillingen er noe simplere og svakere enn e28, bestemte jeg meg for og tilpasse en 535 e28 bakstilling med sperre diff jeg hadde liggende:) bredde på traversen der storforingene er festet er lik på begge bilene. men d bakre diff feste må gjøres om litt:) Jeg bruker en 210 diff og den ble litt stor så jeg måtte lage litt plass. Det skal selfølgelig forsterkes og sveises skikkelig! Bakre diff feste er også en svakhet på e12.. Her er noen bilder av d som ble gjort i kveld Her bygger bærebru foringene litt mere opp enn den originale traversen. men foringen er ikke langt nåkk inn så tror dette skal gå bra:) Her butter d oppi! Her er d en bremserørfordeler. den må flyttes litt på Å er d ikke plass lager vi litt plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 helt klart kjøpt ny da ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Ja er jo eneste alternativ også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Uansett om du har fått tak i en brukt en altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 20, 2012 Forfatter Share Skrevet November 20, 2012 Da var det på tide med en liten update Ble skikkelig dritt lei av den opprusta fronten! ble bare lapping og klabbing for og si det rett ut! Det hadde bare blitt myye jobb og ikke helt optimalt resultat. Så det blir og bytte hele dritten! GSS hadde ny til meg Så da sjedde dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Herlig! Her blir det gjort på storemåten! Blir gull når man får bytta hele paneler! Jeg har samme dilemma selv... driver å lapper på innerskjermene/frontplata... virkelig gremmer meg når jeg holder på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå