Gå til innhold

Mjørgen`s Garasje 2x E28 og E12! E12 vurderes solgt!

Mjørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for god støtte Ivar :) Jeg tror vi som kansje bruker opp til flere år på å bygge opp en bil og sparer penger for og kjøpe deler, får mye mere glede av bilene når de blir ferdig :)

Jeg har jo fulgt prosjektet ditt med alpinaen helt siden starten, og det er en bil du virkelig kan være stolt av! Jeg gleder meg til du begyner på e21 prosjektet ditt. Da skal jeg følge med hver eneste update ;)

Da har jeg vert noen timer i garasjen i kveld.

Begynte på d som var ett lite hull i gulvet på bagarsjerommet, Der har vell hjulspruten stått i snart 40 år så d ble veldig stort når jeg hadde kappet bort all dritt! :lol:

jrcdkxami7ce9lsamxgr.jpg

Hadde ikke så veldig mye stål igjen så begynte med litt andre ting.

tok ut bakruta, den hadde jeg grudd meg veldig til og ta ut, men eneste jeg fant av rust der var i høyre hjørne nede. og d var jo nesten ingen ting! Jippi :D bra det er noe som er bra på bilen ;)

m02ucq01dtzl8je1qosc.jpg

wzwvr5f4r1ikdzxzfitt.jpg

Så demonterte jeg taktrekket. det er jo så slitt og stykt! Skal høre med en lokal sydame om hun kan lage ett nytt ett i skinn ;)

Taket var også veldig fint inni:)

wd96jaq462sl3zyagcwk.jpg

Det var alt for helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan risikere at epoxyen ikke herder slik den skal om du har det over syra. Skal du ha et tett skikt, så er epoxy definitivt det rette valget! Den er helt tett i seg selv om den blir brukt riktig. Men merk deg at du ikke kan kline på epoxy hjemme i garasja nå vinterstid. Blir tempen for lav så stopper herdeprosessen. Den bør tørkes fullt ut etter påføring - altså, det blir ikke riktig om du har på epoxy og varmer/tørker det senere...

Spør de du kjøper lakken med hva som går/ikke går med produktet du kjøper, be om utskrift av datablad osv. Finner sikkert uendelig mange meniger om bruk av diverse grunninger, rustmiddel++, men er vertfall ikke verdt å ta noen sjanser som kan ødelegge alt det flotte arbeidet du gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan risikere at epoxyen ikke herder slik den skal om du har det over syra. Skal du ha et tett skikt, så er epoxy definitivt det rette valget! Den er helt tett i seg selv om den blir brukt riktig. Men merk deg at du ikke kan kline på epoxy hjemme i garasja nå vinterstid. Blir tempen for lav så stopper herdeprosessen. Den bør tørkes fullt ut etter påføring - altså, det blir ikke riktig om du har på epoxy og varmer/tørker det senere...

Spør de du kjøper lakken med hva som går/ikke går med produktet du kjøper, be om utskrift av datablad osv. Finner sikkert uendelig mange meniger om bruk av diverse grunninger, rustmiddel++, men er vertfall ikke verdt å ta noen sjanser som kan ødelegge alt det flotte arbeidet du gjør :P

Takk for gode tips! Det må gjøres rett ja :) har bestilt på Gasoline! Skal høre med de. Får uansett varme opp garasjen først om det er kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.eastwood.com/images/pdf/50242INST.pdf

Står ikke noe om at man ikke skal gjøre det der da så vidt jeg kan se, men hør med de! Sett at du har brukt Eastwood sin syregrunning også, se bare hva som står i nettbutikken: "Enhances Adhesion and Durability of Most Non-Epoxy Top Coats" .... basert på det der ville jeg ikke tatt sjansen!

Btw: Syre skal man ikke ha på mye av, bare et tynt skikt (ikke dekk)

Epoxyen jeg trolig skal bruke i lokalet mitt før sparkel osv kan man IKKE ha syre under. Den jeg bruker på jobb, som jeg skal legge på hele bilen kan man derimot gjøre det med (tror jeg), men da er det uansett ikke nødvendig så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne ja :) Men skal undersøke dette før jeg bruker d. Jeg har foresten brukt Wurth syregrunning. og kjøpt inn grunnings fyller der også.. Mulig d går ann og ha på vanlig grunning over syra og ha på epoxy på der igjen :) mulig jeg må prøve meg fram på noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle se på en 524 td forje helg men det ble ikke noe av pga d virket som eieren ikke var så gira på og selge. Men fikk besjed i dag om at jeg kunne komme og se på den så håper jeg får kjøpe den :)

524 er jo en drømme bil! Men denne har rullet snart 600 tusen :D Kan bli en fin fin bruksbil om jeg for rettet skaden på den! Håper d er håp for den. Skal se på den på mandag..

her er noen bilder jeg fikk :

1cbsnz6elr9ekhcxjbfw.jpg

y1d5imxb7pviyqlpg8ma.jpg

7iorv6avmxdvm6q18yew.jpg

l0wzi0lzut7rwfj9nqoi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...