Gå til innhold

Mjørgen`s Garasje 2x E28 og E12! E12 vurderes solgt!

Mjørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle jo få svar på ombyggningen på 535 forje helg, men ingen ting dukket opp! Ringte nå fredag og da var han litt opptatt og skulle ringe meg opp igjen senere på dagen. Men D skjedde ikke :( så nå skjer D vel ikke noe før etter påske sikkert! Jobber vell ikke mandag og tirsdag på BT sikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert og sett på en 524 TD. Så ser ut til at d blir handel nå! Bilder av bilen side 53! Den var litt mer rusten enn jeg hadde håpet på. Men D er overkommelig! Den har trossalt rullet 579000 km :D

Har fått seg en skade på venstre siden, så har litt jobb der. Må skifte begge dører og kanal og innerkanal. B stolpe har også flyttet litt på seg, men skal være overkommelig :)

Så er bakhjulbuer en del rusta og litt i fronten.

Dette blir et veteran bruksbil prosjekt så kommer ikke til og gå like grundige til verks her som e12en.. Blir jo veteran neste år.

Blir flere bilder av bilen når den blir hentet om ett par uker. Skal en tur til syden først:)

Litt artig og få bilen til og rulle flere km da den har gått så langt og vert i Rauma området nesten hele sitt liv. Motor har vert byttet en gang i tiden men automat kassa er D ikke rørt en skrue på alle disse km! D er imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ja litt artig med den km standen! Skjer vel ikje så masse med den enda. Må få sveist ferdig e12 først :) kansje den blir retta i høst, vert artig og registrert den på nyåret. Motoren trenger ny topp også! Har vist en tendens til og sprekke:(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen kan være en utfording, men dieselen er vel ellers mindre plaget av problemer enn M20-motoren? (Lavere turtall og greier.)

Bruksveteran er uansett tøft. :)

Når du får skilter på 524d-en, burde du vurdere å ta den med på et treff en gang.

Den gamle sliteren hadde skilt seg bra ut fra mange av de nyrestaurerte hobbybilene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt meg noen timer i garasjen igjen :) Bestemte meg for og gjøre ferdig høyre innerskjerm.

Her måtte bremseslange feste kappes bort og inn med nytt stål :)

6nttvmajdnolxuh1tb27.jpg

Innside:

dfcmvf6585cwnjnln5a7.jpg

Utside:

fu7vrge9cmu6ueb9ybfv.jpg

Sandblåst alle sveiser og på med syregrunning :)

ihx8ybh96fdphd7ctwzr.jpg

65r31f5oygva76xe0ley.jpg

Når d hadde tørket var det på med ruststopp grunning fra wurth og deretter ett lag med fyller for sikkerhets skyld ;)

9zig8t7lyn2li3one2gx.jpg

5hf9h0qs2qvk6qfpuk7y.jpg

Godt og få rustfri innerskjerm! kostet meg mange timer denne :)

Skal selfølgelig på med epoxy til slutt men venter på varmere tider. Så blir D strukturmasse til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...