Der Barockengel Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Et stykke lokalhistorie. Med en bedriftsleder som første eier, kjører en slik bil lett nærmere 30.000km i året. Så at den har kjørt 600.000km etter nesten 30 år er ikke overraskende. Heldigvis har det vært begrenset med veisalting i området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2013 Det er artig d:-) ja får håpe den er holdt seg bra! Håper på å få kjøpt den og gi den flere fine år på veien:-D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2013 Skulle jo få svar på ombyggningen på 535 forje helg, men ingen ting dukket opp! Ringte nå fredag og da var han litt opptatt og skulle ringe meg opp igjen senere på dagen. Men D skjedde ikke så nå skjer D vel ikke noe før etter påske sikkert! Jobber vell ikke mandag og tirsdag på BT sikkert.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2013 Da har jeg vert og sett på en 524 TD. Så ser ut til at d blir handel nå! Bilder av bilen side 53! Den var litt mer rusten enn jeg hadde håpet på. Men D er overkommelig! Den har trossalt rullet 579000 km Har fått seg en skade på venstre siden, så har litt jobb der. Må skifte begge dører og kanal og innerkanal. B stolpe har også flyttet litt på seg, men skal være overkommelig Så er bakhjulbuer en del rusta og litt i fronten. Dette blir et veteran bruksbil prosjekt så kommer ikke til og gå like grundige til verks her som e12en.. Blir jo veteran neste år. Blir flere bilder av bilen når den blir hentet om ett par uker. Skal en tur til syden først:) Litt artig og få bilen til og rulle flere km da den har gått så langt og vert i Rauma området nesten hele sitt liv. Motor har vert byttet en gang i tiden men automat kassa er D ikke rørt en skrue på alle disse km! D er imponerende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Denne må jeg følge med på! Gratulerer på forskudd med ny bil. Det står litt respekt av den kilometerstanden. Fint å se at bilen får lov til å trille videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2013 ja litt artig med den km standen! Skjer vel ikje så masse med den enda. Må få sveist ferdig e12 først kansje den blir retta i høst, vert artig og registrert den på nyåret. Motoren trenger ny topp også! Har vist en tendens til og sprekke:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Toppen kan være en utfording, men dieselen er vel ellers mindre plaget av problemer enn M20-motoren? (Lavere turtall og greier.) Bruksveteran er uansett tøft. Når du får skilter på 524d-en, burde du vurdere å ta den med på et treff en gang. Den gamle sliteren hadde skilt seg bra ut fra mange av de nyrestaurerte hobbybilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2013 Får se om D er mulig og skaffe en bra topp. Kansje skaffe komplett motor. Hehe ja D skal jeg få til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Husker han Langseth hadde en facelift 324d også ei stund, den kjipe uten turbo. Har trua på det her, gammal dieselbørse er tøft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 25, 2013 Share Skrevet Mars 25, 2013 Da er vi tre som har troen. Får satse på at det går bra, da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2013 D e bra:-) blir bil igjen tå na;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Mars 26, 2013 Share Skrevet Mars 26, 2013 Tøvinj på rett du jørgen! Blir godbil ta tenke i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2013 Hehe. Slek e d når en e bilgal å kjøpe d en kjøm over;-) e 28 e nå beste bilan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2013 Planen blir og få skiftet kanalen og begge dørene. Muligens bakhjulbuer og bærende falig rust og få den eu ok. Så blir d noe tidsriktig felger og senkesett! Så kan den rulle videre:-D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2013 I dag har jeg hatt meg noen timer i garasjen igjen Bestemte meg for og gjøre ferdig høyre innerskjerm. Her måtte bremseslange feste kappes bort og inn med nytt stål Innside: Utside: Sandblåst alle sveiser og på med syregrunning Når d hadde tørket var det på med ruststopp grunning fra wurth og deretter ett lag med fyller for sikkerhets skyld Godt og få rustfri innerskjerm! kostet meg mange timer denne Skal selfølgelig på med epoxy til slutt men venter på varmere tider. Så blir D strukturmasse til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå