Gå til innhold

Mjørgen`s Garasje 2x E28 og E12! E12 vurderes solgt!

Mjørgen
 Share

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt bilen på biltralla og kjørt den utover på jobb. Slik at jeg bare kan kjøre den over veien på mandagsmorgen på bilskadesenteret :D der skal D sparkles/pusses og lakkes i løpet av uken.. Gleder meg til og få den tilbake !

Slik er den nå!

2nkuoqxw3yldpz86ozx3.jpg

0qwcdkkeasjpvpxhtjsv.jpg

f6hxi6vjg6z0ylj8340w.jpg

1o05udn25x5t1hw3899u.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å få tak i turbo og datasprut med engang, så smekker du det på motoren du allerede har.. ;)

Original 745 turbo fungerer bra om du holder deg til original ladetrykk, men så snart du begynner å trimme/stille opp trykket vil du merke at den spooler sent og ikke klarer holde maks trykk etter et visst turtall. Det finnes en oppgradert turbo til 745 som visstnok skal "løse" disse problemene (pedi har en sånn på E28'n sin) men den har jeg personlig ikke prøvd og derfor ingen erfaringer med. Chip er et minstekrav om du skal stille opp trykket på en M106, eller så kan du jo kjøre på med datasprut og ettermarkeds turbo med engang da dette nok er like billig :)

Hvis jeg ikke husker feil må du modifisere/skjære i den "støtten" på høyre innerskjerm også for å få plass til original 745 manifold i E28, mener å huske at wastegaten stikker for langt ut akkurat der, dette kan du unngå dersom du bruker egenprodusert eller alpina B7 turbo manifold. Vær også obs på at E23 har motorfestet lengre frem på høyre side enn E28, hvilket nok er litt av grunnen til at E23 har turboen bakom motorfestet og Alpina B7 fremfor. Vet ikke om dette har noe å si eller om du må finne på noe lurt noe med motorfestet også.

Bare et par tips fra meg.. :)

Blir spennende å følge med på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å få tak i turbo og datasprut med engang, så smekker du det på motoren du allerede har.. ;)

Original 745 turbo fungerer bra om du holder deg til original ladetrykk, men så snart du begynner å trimme/stille opp trykket vil du merke at den spooler sent og ikke klarer holde maks trykk etter et visst turtall. Det finnes en oppgradert turbo til 745 som visstnok skal "løse" disse problemene (pedi har en sånn på E28'n sin) men den har jeg personlig ikke prøvd og derfor ingen erfaringer med. Chip er et minstekrav om du skal stille opp trykket på en M106, eller så kan du jo kjøre på med datasprut og ettermarkeds turbo med engang da dette nok er like billig :)

Hvis jeg ikke husker feil må du modifisere/skjære i den "støtten" på høyre innerskjerm også for å få plass til original 745 manifold i E28, mener å huske at wastegaten stikker for langt ut akkurat der, dette kan du unngå dersom du bruker egenprodusert eller alpina B7 turbo manifold. Vær også obs på at E23 har motorfestet lengre frem på høyre side enn E28, hvilket nok er litt av grunnen til at E23 har turboen bakom motorfestet og Alpina B7 fremfor. Vet ikke om dette har noe å si eller om du må finne på noe lurt noe med motorfestet også.

Bare et par tips fra meg.. :)

Blir spennende å følge med på dette!

Takk for gode tips :) men jeg bruker original motor for og lettere få det godkjent! Gidder ikke prøve på og få godkjent hjemme bygd turbomotor med data sprut. Det blir ikke lett på BT her oppe vertfall. Da er det lettere og bruke en helt original motor fra BMW som jeg har fått godkjent søknad på :D

Vet det er dårlig plass til turbo så blir vel og få tilpassa en annen manifoil eller tilpasse litt den originale. B7 manifoil vekser ikke på trær! Det skal vertfall ikke kappes i chassi!

Og til dere som ikke liker at jeg skal bruke motoren fra en e23 så kan jeg med dele att jeg kommer aldri til og kaste en e23 med bra karosseri! Jeg er jo veldig glad i e23 selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...