TurboAlven Skrevet Juni 24, 2013 Share Skrevet Juni 24, 2013 hvor bestilte du de delene til ramme vangene? å hva kosta de? holder på å sveise der sjøl, å lurte på å lage de sjøl, mn erjo et helvettes arbeid men ser veldig bra ut! bli bra å se den ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2013 Bestilte på gs ikke begynne og lage de selv! De koster bare 2-300 + moms per stk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboAlven Skrevet Juni 24, 2013 Share Skrevet Juni 24, 2013 dæven så greit, takk så meget for info! du sparte meg netopp for mye arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 D e bra:-) egentlig heilt greie prisa på karosseri deler egentlig så e D mulig og skaffe d meste;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Legger du grunning/ fyller før du sliper å sparkler ujevnhetene på bakskjermen osv? Eller ser jeg helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2013 Har bare hatt på wurth ruststopp grunning rett på sveisen på utsiden jeg så det ikke skal stå åpent! Jeg skal ikke sparkle/ ta grunnarbeid selv. Det setter jeg bort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Hoho, dette blir bra! Gleder meg veldig til å se denne back in business! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2013 Satser på d:-) d gjør jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2013 Da mangler jeg bare venstre framskjerm (orig m blinklys på siden) Topp uten sprekker. Frontplate (til diesel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2013 Jeg trenger en e23 745 turbo! Mye rust ingen hindring! Med papirer Så send meg pm om dere vet om en! Helst dele bil med bra motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2013 I dag har jeg hatt bilen på biltralla og kjørt den utover på jobb. Slik at jeg bare kan kjøre den over veien på mandagsmorgen på bilskadesenteret der skal D sparkles/pusses og lakkes i løpet av uken.. Gleder meg til og få den tilbake ! Slik er den nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Jeg trenger en e23 745 turbo! Mye rust ingen hindring! Med papirer Så send meg pm om dere vet om en! Helst dele bil med bra motor! høgge en 745??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Er vel bare å få tak i turbo og datasprut med engang, så smekker du det på motoren du allerede har.. Original 745 turbo fungerer bra om du holder deg til original ladetrykk, men så snart du begynner å trimme/stille opp trykket vil du merke at den spooler sent og ikke klarer holde maks trykk etter et visst turtall. Det finnes en oppgradert turbo til 745 som visstnok skal "løse" disse problemene (pedi har en sånn på E28'n sin) men den har jeg personlig ikke prøvd og derfor ingen erfaringer med. Chip er et minstekrav om du skal stille opp trykket på en M106, eller så kan du jo kjøre på med datasprut og ettermarkeds turbo med engang da dette nok er like billig Hvis jeg ikke husker feil må du modifisere/skjære i den "støtten" på høyre innerskjerm også for å få plass til original 745 manifold i E28, mener å huske at wastegaten stikker for langt ut akkurat der, dette kan du unngå dersom du bruker egenprodusert eller alpina B7 turbo manifold. Vær også obs på at E23 har motorfestet lengre frem på høyre side enn E28, hvilket nok er litt av grunnen til at E23 har turboen bakom motorfestet og Alpina B7 fremfor. Vet ikke om dette har noe å si eller om du må finne på noe lurt noe med motorfestet også. Bare et par tips fra meg.. Blir spennende å følge med på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 Jeg trenger en e23 745 turbo! Mye rust ingen hindring! Med papirer Så send meg pm om dere vet om en! Helst dele bil med bra motor! høgge en 745??? Hvem har sakt jeg skal D da ?? Trenger motor til godkjenning jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 Er vel bare å få tak i turbo og datasprut med engang, så smekker du det på motoren du allerede har.. Original 745 turbo fungerer bra om du holder deg til original ladetrykk, men så snart du begynner å trimme/stille opp trykket vil du merke at den spooler sent og ikke klarer holde maks trykk etter et visst turtall. Det finnes en oppgradert turbo til 745 som visstnok skal "løse" disse problemene (pedi har en sånn på E28'n sin) men den har jeg personlig ikke prøvd og derfor ingen erfaringer med. Chip er et minstekrav om du skal stille opp trykket på en M106, eller så kan du jo kjøre på med datasprut og ettermarkeds turbo med engang da dette nok er like billig Hvis jeg ikke husker feil må du modifisere/skjære i den "støtten" på høyre innerskjerm også for å få plass til original 745 manifold i E28, mener å huske at wastegaten stikker for langt ut akkurat der, dette kan du unngå dersom du bruker egenprodusert eller alpina B7 turbo manifold. Vær også obs på at E23 har motorfestet lengre frem på høyre side enn E28, hvilket nok er litt av grunnen til at E23 har turboen bakom motorfestet og Alpina B7 fremfor. Vet ikke om dette har noe å si eller om du må finne på noe lurt noe med motorfestet også. Bare et par tips fra meg.. Blir spennende å følge med på dette! Takk for gode tips men jeg bruker original motor for og lettere få det godkjent! Gidder ikke prøve på og få godkjent hjemme bygd turbomotor med data sprut. Det blir ikke lett på BT her oppe vertfall. Da er det lettere og bruke en helt original motor fra BMW som jeg har fått godkjent søknad på Vet det er dårlig plass til turbo så blir vel og få tilpassa en annen manifoil eller tilpasse litt den originale. B7 manifoil vekser ikke på trær! Det skal vertfall ikke kappes i chassi! Og til dere som ikke liker at jeg skal bruke motoren fra en e23 så kan jeg med dele att jeg kommer aldri til og kaste en e23 med bra karosseri! Jeg er jo veldig glad i e23 selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå