Gå til innhold

Magnus's E46 - Vårstemmnings tease

magnusr91
 Share

Anbefalte innlegg

Når man har slike dager da man så absolutt ikke har noe å gjøre på, da er det alltid kjekt å finne på noe kose arbeid med bilen. Så jeg husker en karbon film en kamerat av meg hadde fortalt meg om på motorsenteret. Så 300kr for å gi det et forsøk er ikke feil.

resultatene ble heller ikke så altfor feil, noen luftbobler her og der hvis man ser godt etter, men definitivt verdt 300kr! Dette er bare midlertidig, skogen var uutholden! Skal ha skikkelige lister senere. Btw, noen som vet om noen fete gir kuler til ok pris? Klubben må vekk!

Før bilde:

7rah9odfu7e79f0y361m.jpg

Etter:

w2z3owpya63n3dh1j2la.jpg

Rundt Radio/CD. helt greit der, litt knot.

tmcinrjruzhy0uvd6hal.jpg

ble fornøyd med denne listen! Bilen er btw litt skitten.

0i12g7g0m0tkaz7ky9z1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei huff, finnes det folk som liker skog i det hele tatt? :P

Takker for link mikael, kommer defintivt til å gå for leather healer :)

Ja, jeg eg veldig fornøyd med resultatene! Verdt de 300 kronene! men skal ha skikkelige lister senere, dette var bare en midlertidig løsning for uutholden skog bil :P

Sett litt på den her dy-noc filmen, skal vist være gode greier, ser utrolig lett ut å jobbe med, Så tenkte å gi den ett forsøk på taket når jeg føler for det, hadde blitt pent med karbon tak :)

Åja, hører det skal være et ganske "normalt" problem på BMWer. Så gidder ikke gjøre noe med den enda, siden den forsvinner kan ikke det være så big deal? Gjør ikke noe med den først og fremst. blir vel engang ganske så irritert over den så hiver den på verksted, orker ikke putle på med lillesaken, de får finne ut hva som er feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I dag fikk jeg noe gøyt i posten fra Ebay etter 6 arbeidsdager.

Betalte 309kr totalt (inkludert frakt og moms) for led skiltlys, så dem hadde på GS for 599, men tenkte og gi ebay ett forsøk :) ble Meget fornøyd! Fikk dem rett i postkassen så var bare putte de rett på, tok meg ca 30 sec :D

Resultatet ble heller ikke så gale:

hqzmc16qmvhdga868zw8.jpg

Blir sikker enda pener i lag med led baklykter som snart skal bestilles! Liker hvordan det hvite lyset fremkaller lakken på bilen :)

Har foresten nye front lykter med innebygget angel eyes på vei fra schmiedmann! Gelder meg til å få de på bilen! Etter som at begge pærene til nærlysene har røke, gidder ikke skifte pære når 2stk nye lykter er på vei, type park og grøfte lys kjører atm 8)

Fikk foresten 30% ved neste kjøp hos nettbutikken jeg bestilte fra, så tenker kjøpe xenon kit fra dem. blir på ca 400kr settet :)

http://www.hq-auto-lighting.co.uk/hid-x ... on-kit-h7/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :D Liker hvordan hvitlys får frem lakken :)

Gjør det! Men skiltene er meldt for klipping pga jeg ikke har betalt om registrerings avgiften enda, så tror det er dumt å gå ned til biltilsynet og hente skiltene jeg har bestilt :roll: venter til nyåret, betaler jeg 1557 i stedefor 6628 :) 5000 lapper spart :D De lappene skal ikke den sleipe staten få :) De skal jeg kjøpe noe snop til bilen for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en deg med så altfor lite å gjøre på, mange deler som er på vei, så begynner å klø i fingrene etter å få gjort noe. Så jeg tok resten av det jeg hadde av karbon film og la det over dekslene på multifunksjonsknappen på rattet. Dette ble ikke feil og jeg ble svært fornøyd :)

2stk karbonfilm lagte deksler

yn2pw3042qslfwq7y2zb.jpg

yf12m5ibcd59079t4e8h.jpg

et bilde uten blits, like ikke måte blitsen får skinnet til å bli så grått :P

a7oniz1mp37fahyd9yi1.jpg

Som sagt, kommer til å skje litt små ting fremover i vinterperioden før det virkelig skjer noe til våren da sport stylingen kommer på 8)

For øyeblikket venter jeg på; lykter med angeleyes fra schmiedmann, 2 sett xenon (8000 til nær og 6000 til lang), 2par sokler til lyktene, 8stk ledpærer til belysning innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Endelig var det kommet! Hvertfall ett sett, 6000 kelvin + 8stk led pærer til belysning i bilen, 8000 kelvin har de stoppet i tollen. Ikke vet jeg hvorfor :?: måtte sende inn kvitering og noe bal -.-

uf7zr08m54h9ysr8jj8k.jpg

Men i så fall; endelig fått det ene xenon Hid kitet mitt etter ca 2 treger uker i "julepostrushet".

Utrolig enkelt prinsipp, plugg and play. Pæreholderene som jeg bestilte fra bilkabel.no passer perfekt til H7 pæren fra kittet, så det var bare å trøkke den inn i lykten. Ellers måtte jeg klippe adapteren i bilen og sitte på noen hunner, greit at kittet jeg bestilte hadde han koblinger som passet hun koblingene mine :D Ble kjempe bra lys, og bilen kledde lyset 8)

Blir dessverre til at jeg har xenon i BOSCH lyktene mine uten linse :/ Bestilte lykter fra schmiedmann, men disse lykten gikk i retur etter en dag på bilen; De skulle leke akvarium, ca 3/4 av glasset var dekket av dugg :S Sjekket alle pakninger, at så ut til å være i top stand, skjønte ingen ting. + at AE's lyset var usynelig i dagslys og dannet ikke en ring:s + at det elektriske i lykten var lagt opp på en dårlig måte, skulle jeg bygget xenon måtte jeg vel ha borret i selve lykten. (hadde forventet orginal bmw sokkel)

Hva jeg mener: prøver å få tak i orginal lykter med linse! noen som vet hvor jeg kan få kjøpt rimelig?

Laster opp bilder av resultatet:

ihqcq1xvab05je0hzh44.jpg

lyste opp oppkjørselen til naboen 8) trenger linse, veldig konsentrert lys med bare lampe.

alb2u3k3vx2xj9solpl9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite triks til deg som er ute etter US blinkers :) Kom over en enkel måte å få dette til billig! PS: fungerer bare når man kjører med parklys (parklys grøfte lys)

Bestilte 2 stk 5leds 5W pærer til w211 til min far, (irritert over gult park lys til 6000kelvin) Men så har det seg slik at når W211 ikke får motstand i en krets så kutter den strøm tilførselen til den kretsen, så de funket ikke på mercen:/. Så kom jeg på at når bmw ikke har noe motstand i de lyskretsene som er aktivert; lyser den opp blinkern svakt siden den tror at bilen kjører uten lys når lys skal være på slått) Er egentlig ikke noe fan av US blinkers, så for meg var det bare tidi ^^

rwq5x9prh151rpp5o50f.jpg

Bilen står foresten uten skilter, som dere vet blir årsavgiften på på 99 modellen noen få lapper færre etter nyttår, så skiltene kom på klippe listen 20 desember, så når jeg kjøre til jobb i går ville en snill politimann i en sort passat ta en prat med meg^^ Sa jeg beklaget meg, og lovet å levere inn skiltene til biltilsynet neste dag. Han smilte og sa han ville gjort det samme om han hadde hatt en 1999, la den stå til neste år. Så han ønsket meg god jul og lot meg kjøre til og fra jobben den dagen :)

Så da blir det herjing med pappas merce 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker best skog inne i bilen :)

ellers så liker jeg planene dine, fine lamper de med xenon i, skikkelig løft det. Senk og felger nå så blir det = :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så liker jeg planene dine, fine lamper de med xenon i, skikkelig løft det. Senk og felger nå så blir det = :applause:

Jeg og faktisk! ...eller det er ikke førstevalget i en ny bmw, men det kan være fint i rette bilen.. Så lenge interiøret i bilen er i god stand så kan det se skikkelig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene! Kompis av meg liker skog og:) Hovedsaklig grunn til at jeg ikke liker det er fordi det ser litt gammel ut, litt for classy ;) Jeg liker ting som ser mer nytt og sportslig ut, derfor skal jeg ha matte chrom lister innvendig, bestiller fra koed på neste lønning, så neste lønning blir det: Chrome lister, led baklykter, og ringer(endelig) 8)

Har 2 stk felger 18" 9.5 liggende på lofte og klar for sommern! skal bestille felger fremme når det nærmer seg sesong! Senking får jeg se hva jeg gjør med, tror bilen er senket, får hvertfall ikke garasje jekken under uten å løfte hjulbuen. Men kunne tenkt meg å ha bilen litt lavere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...