m47520d Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Så har feiern gjort sitt. Resultat: ca 1 l sot og bekk i innsuget og AGR ventilen. Etter 150000 og de siste 30 med rykkete gange på under 1/2 gass, spesielt i minusgrader, går bilen som en drøm igjen. En vacumslange skal få henge igjenplugga heretter.
Otis Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Du har ihvertfall skjønt det, og det veldig bra! Motoren er ikke til å kjenne igjen etter en slik operasjon. Gled deg
m47520d Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 Det kan du si. Egentlig rart at ikke verksted fokuserer litt på dette. Skulle tro det var penger å tjene når resultatet blir så merkbart. Har kjørt mye nå og ikke antydning til fusking, motoren er som ny . Har fått stilt diagnose og skifta LMM uten at det hjalp, ingen der som nevnte at soting kunne vere årsaken.
Otis Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 LMM går ikke i stykker på 520d, da stort sett alle 520d som rulla ut fra BMW fikk den "nye" typen LMM som ikke går i stykker så ofte. Men 320d derimot kan godt ha den dårlige typen. Men om man tar en diagnose på LMM så skal man koble fra EGR ventilen for å få lest av på riktig måte, om dette ble gjort og du fremdeles fikk feile verdier så var LMM faktisk feil på. Om ikke så var diagnosen gjort feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå