GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

terreng2.jpg

Dette ser unektelig bra ut. Kom dere i garasjen!

Pressemelding fra Rudskogen Motorsenter den 17 november 2010:

Rakkestad Motorpark AS har valgt Sarpsborg Park & Anlegg AS som entreprenĂžr for utbyggingen av Norges hovedanlegg for motorsport – Fase 1, ny asfaltbane og depot – pĂ„ Rudskogen. Utbyggingen er i gang, og anlegget skal Ă„pnes for kjĂžring sommeren 2011. Fase 2, bygninger og tribune er under prosjektering og planlegges sluttfĂžrt til offisiell Ă„pning av anlegget i 2012.

”Sarpsborg Park & Anlegg AS hadde beste pris, og totalt sett den beste pakken av tilbyderne”, sier John Thune”, styreformann i Rakkestad Motorpark AS. ”Det er gledelig Ă„ meddele at entreprenĂžr er valgt, formalia iht. myndighetskrav er plass, og at utbyggingen er i gang”.

Den tyske banearkitekten Herman Tilke, har designet banen. Norges Motorsportforbund, Norges Bilsportforbund og de respektive forbunds utĂžvere av asfaltracing har kommet med faglige innspill til banedesign underveis. ”I denne prosessen har alle blitt hĂžrt. MĂ„let er Ă„ tilby det best mulige anlegget for sporten i Ă„rene fremover”, sier Per Sunde, daglig leder i Rakkestad Motorpark AS.

”Vi har nĂ„ jobbet i flere Ă„r med fokus pĂ„ utbyggingen, og endelig settes spaden i jorda. Banen tilfredsstiller bĂ„de nasjonale- og internasjonale krav mht design, lengde, kjĂžreopplevelse og ikke minst sikkerhet”, sier Harald Huysman, daglig leder i Rudskogen Motorsenter AS.

VIDEO

Skrevet
det eneste "problemet" slik jeg ser det er at man mÄ ha mye pulver pÄ de strekkene der

Var det fÞrste jeg tenkte fÞrste gang jeg sÄ bildene av banen for noen uker siden ogsÄ. Blir kjipern for oss med smÄ strikkmotorer Ä kjÞre utpÄ der...

Skrevet

det er jo bare bra at det trengs masse pulver, slik at man kan utelukke disse trÄbilene som av og til roter seg utpÄ pÄ diverse treff.

Man mÄ ha minst 450hk pÄ en bane.

Skrevet
det er jo bare bra at det trengs masse pulver, slik at man kan utelukke disse trÄbilene som av og til roter seg utpÄ pÄ diverse treff.

Man mÄ ha minst 450hk pÄ en bane.

nÄ lurer jeg fÊlt pÄ hvorfor man mÄ ha 450hk pÄ en bane. er spent pÄ svare ditt, makan te idiotisk uttalese

Skrevet

Man MÅ ikke ha 450hk vettu, det er helt pĂ„ trynet.

Kommer helt an pÄ hvordan man vil kjÞre.

Helt opp til enhver Ă„ bestemme :)

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...