RogE36R Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Har en 98 E36 touring der både ASC/ABS og Airbaglyset lyser har en kamerat som har akkurat de samme feilene, noen som vet om dette er en vanlig feil, evt hva som pleier å ryke?
2000Touring Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 ABS/antispinnfeilen er antagelig en gåen føler ved et av hjula. airbagfeilen bør du ta diagnose for å få svar på, men kan være brudd i ledning til beltestrammer eller passasjersensoren i passasjersete(om det er det på bilen din)
Olelink Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Holder en knapp på forslagene til 2000Touring Airbagfeilen kan være så lite som ukontakt som har ført til at varsellampa begynner å lyse, og når lampa først har begynt å lyse må den resetes hos BMW med diagnose.
kimzor Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Kan man ikke "resette" alle feilmeldinger ved å koble av batteriet på bilen en times tid? Mener å ha lest dette en plass.
2000Touring Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Kan man ikke "resette" alle feilmeldinger ved å koble av batteriet på bilen en times tid? Mener å ha lest dette en plass. Om det er reelle feil hjelper det ikke å resette noe som helst, i alle tilfelle vil man jo få opp feilvarselet igjen.
RogE36R Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Takk for svar folkens, skal sjekke litt ut i morgen.. Men den "boksen" som ligger under baksetet i midten, kan ikke ha noe med abs å gjøre den da?
sladjan Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Hei roger! Det med ABS/ASC er nok en ABS sensor på enten en av de foran eller den ene bak. Antispinn lampa lyser med en gang en ABS sensor e gåen pga den ikke lenger kan lese av hjulspinn.... Airbag lampa kan være bare tull, min gikk på når jeg tok ut pasasjersete en gang. Skal se på den nye bilen deres på søndag, kan slette feilmeldingene og ta en diagnose og se hva sensor som e gåen.
opeth84 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Slenger meg på denne, om det er greit for trådstarter. Jeg har samme problemene, men abs/asc varsel i dashbordet er ikke konstant, og antispinn fungerer i opptil flere dager/uker før det kommer tilbake. Andre ganger kan det lyse i flere dager (hver gang fra jeg starter bilen). Må jeg skifte ut deler her også, eller er det noe annet jeg kan gjøre?
Olelink Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Om airbaglampa begynner å lyse kan den KUN resetes med diagnose tilkobling.
RogE36R Skrevet November 20, 2010 Forfatter Skrevet November 20, 2010 Sladjan: Det høres supert ut! Gi en lyd etter 13 på søndag du( skal på visning) Opeth84: Alt i orden Så da får man se hva som skjer etter diagnosen da Takker for respons!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå