Gå til innhold

Noen som har montert Defa Warmup på E60 / E61?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt Defa Warmup (motorvarmer -festes på bunnpanne, og kupevifte)

Motorvarmeren er grei (er da litt usikker på hvordan den blir å funke ved -15 grader i forhold til en konvensjonell blokk-varmer...?)

Den minipluggen er også grei... fikk satt den ganske fint, og skjult inne i M-fangeren!

Men, er det noen som kan si meg / beskrive hvordan man kommer seg gjennom deksel til microfilter og torpedovegg med den kabelen til kupevifta???

De anvisningene på http://www.defa.com/bilspes_mont.php3?lang=1&ndid= er ikke bare litt vage til E60/E61...

Skrevet

Om du demonterer styreenhets boksen (ligger under dekselet som mikrofilteret er festa i på passasjersiden ) så finner du plugger i torpedoen som du kan gå igjennom. Da er det bare å legge det opp fint, å demontere sparkedekselet på passasjersiden så er du good to go :)

Skrevet

Kan legge til at du bør koble av batteripolen før du tar ut styreenheter osv, du bør egentlig helst også ha tilgang til diagnose for å slette feilminner. Har du aktiv styring? isåffal må den mest sannsynlig initieres på nytt via diagnose etter frakobling av batteriet.

Skrevet

Var da som svarte...!

Å ja, det er active steering på bilen...

Jeg har Carsoft 6.5(som, utrolig nok fungerer fint på min 06/2005 mod, enda det står at den skal gå til biler opp til 09/2004!) er det mulig å initiere den via den? (har ikke sjekket)

Skrevet

Har nå testet den motorvarmeren i ca. -8 grader.

Kan ikke akkurat si at jeg syns det var lunk i motoren...

Men jeg vil tro den klarer å få litt lunk i oljen! :?:

Varmeelementet sitter klemt inntil bunnpanna, og er på 300W.

Skal bli morsomt å teste dette i -17 grader!.........

http://www.defa.com/doc/800/2885.pdf står det;

"Dette er en oljevarmer som forvarmer motoroljen, og ikke

kjølevæsken. Temperaturøkningen på motorblokken ved bruk av

denne varmeren kan derfor ikke sammenlignes med en motorvarmer

montert i kjølevæske."

• 2 years later...
Skrevet

Hei Øyvind,

Hvordan gikk det med DEFA motorvarmeren?

Fungerer den greit eller? Har en 2006 e61 som sliter i kulda og tenkte å prøve en enkel motorvarmer. Har ikke behov for kupevifte så kommer i så fall kun til å montere denne varmeren på blokka.

Noen andre som har god eller dårlig erfaring med Defa motorvarmere???

Skrevet

Jeg merker ingen forskjell på motortemperaturen, men den støyer mindre ved kaldstarter og blir litt raskere varm.

Skrevet

Hei Odd-M,

Takker for svar, tror jeg prøver en slik :) Det er start trøbbel jeg vil forhindre så om bilen blir fortere varm ser jeg på som en bonus bare den starter i kulda :P

Skrevet

Men sliter du i kulda? Jeg har prøvd kaldstart ned mot -30 og det er ikke noe problem på M57 så lenge glødingen fungerer. Som dieseler flest støyer den en del, men har aldri opplevd noe problem knyttet til det.

Skrevet

Nektet å starte i helga og det var kun -15/-20 grader. Nye glødeplugger etc. i 2011, pga samme problem men det er vel mulig de har tatt kvelden igjen. Time på BMW på torsdag så får vi se hva som feilet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...