kabeldeigen Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Gjorde rent i hjulbrønnen i sommer siden den var full av drit og rustvann som hadde tørket, men hadde en tur over fjellet forrige helg. Så tenkte jeg skulle sjekke hjulbrønnen igjen, og riktig,,,samme lekse denne gangen også..Full av drit/rust denne gangen også. Sa var det bare å fjerne batteriet å se hva som egentlig skjer....og som forventet var punktsveisen knekt av batteriplaten og denne var løsnet. Men ikke nok med det, med nøyere øyesyn så jeg rett ned på golvet i garasjen gjennom 4 små hull etter punktsveisen, og en liten flenge på en lengde av en halv blyant... Så lurer på om noen har liggnende erfaring med dette problemt? Svakhet?
Mikael-B Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Hm, har forsåvidt aldri hørt om det. Har du sjekket at det er ikke lekker fra andre steder og samler seg vann der nede som tærer på sveisene? Hvor i tilfelle lekker den vann inn?
kabeldeigen Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Kunne ikke se noe.....Og batteriet var innsauset i tørket rustvann
Mikael-B Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Veldig rart. Så den punktsveisen som holder fast batteriplata har ryki og ført med seg at det har blitt hull ut av brønnen?
kabeldeigen Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Veldig rart.Så den punktsveisen som holder fast batteriplata har ryki og ført med seg at det har blitt hull ut av brønnen? Ja, stemmer det
kabeldeigen Skrevet November 21, 2010 Forfatter Skrevet November 21, 2010 Svakhet???? Kanskje ett tips som andre bør sjekke på sin e39 touring
kvammis Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Har reparert det på flere biler. Ikke bare touring heller...
Otis Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Sjekket min i fjor, når jeg byttet batteri, men så ingenting til noe rust eller noe annet. Var et par løvblader nedi der men....
caprisport Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Var slik på mine 3stk e-39 touring. 1-97 1-98 og 1-99 mod. De er bare å sveise. Sjekk bunnen under bilen der batteriet sitter understellmassen er sikkert løsnet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå