Gå til innhold

Exenon-lys er for lave. Hvordan justere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

Har skjønt at biler med originale Exenon-lys ikke har mulighet til å justere høyden på lysstrålen fra cupee, ettersom disse skal justere seg selv automatisk...

Hva skal jeg gjøre hvis jeg mener at lyset et for lavt?

Selv om lyset mitt et klart og hvitt og fint, har jeg faktisk litt problemer når jeg møter biler fordi lysene ikke lyser langt nok... Jeg har ikke målt, men jeg vil tippe at det "kraftigste" området ikke ligger mer enn 15, max 20 meter foran bilen...

Ideer?

FiGu

Skrevet

Tar den originale skrutrekkeren som er i bagasjeromslokket og skrur på den hvite skruene på toppen av hver lykt. Det er 2 stk per lykt, en for sideveis og den andre for høyde. Dette vil da bli din nye høyde.

Pass på at bilen står flatt og uten last.

Skrevet

Dersom du i tillegg står mot en vegg og merker av på veggen før/etter justering så blir det enklere å ha kontroll på justeringen fram til du får det som du vil ha det ;-)

Skrevet

Det kan hende at det har skjedd det samme som skjedde med meg en gang. Jeg merket plutselig at lysene lyste veldig kort. Feilen var da at staget som forbandt nivåsensoren til xenonlampene sammen med forstillinga hadde løsna, så sensoren "følte" at bilen var kjempe høy forann ifht. bak. Derfor justerte den lysene helt ned...

Justerer lysene dine seg ned og opp igjen rett etter at du har skrudd de på? Gjør de ikke det kan det tyde på at det er feilen...

Skrevet
Det kan hende at det har skjedd det samme som skjedde med meg en gang. Jeg merket plutselig at lysene lyste veldig kort. Feilen var da at staget som forbandt nivåsensoren til xenonlampene sammen med forstillinga hadde løsna, så sensoren "følte" at bilen var kjempe høy forann ifht. bak. Derfor justerte den lysene helt ned...

Justerer lysene dine seg ned og opp igjen rett etter at du har skrudd de på? Gjør de ikke det kan det tyde på at det er feilen...

Samme skjedde med min bimmer...men der hadde den ikke løsnet, det festet som satt på forstillinga hadde bare vridd seg...kan faktisk vri seg en hel runde...

bare å legge seg under bilen, så ser du hvordan det skal være...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...