kimzor Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Skal hente en 523ia til uka, som er kjørt 242.000. Bilen er rustfri foruten litt steinsprang i lakk. Bilen er annonsert for 60, men prutbar. Vanlige feil på e39 er vell - DIV. sensorer - Vannpumpe og termostat - Rust på bakluke Er det flere? Og er det noe jeg bør spørre/se spessielt på? Bilen har nettopp hatt en flush av automatkassa. Takk.
Ballder Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Nettopp flushet kasse, også selge. Skeptisk. Er vel bare og kjøre en del og se hvordan den oppfører seg med tanke på vibrasjoner og ulyder generelt. Mye som kan kalles slitedeler på for/bakstilling på disse, så kan jo være at du finner noen prutnings grunner der. Sjekk om ruter/soltak, bakluke bryter inne og ute osv. funker som det skal. Lett og glemme slike ting i farten.
perpilot Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Kjenn etter om det er noe vibrasjoner ja. På min 523ia leter jeg etter noen vibrasjoner som jeg ikke helt klarer å lokalisere. Mistenker traversforingene bak. Disse er litt omstendelig å skifte også, så du kan jo spørre om de er blitt skiftet. Casterstag-foringer er også en klassiker. Ellers veldig fornøyd med bilen
kimzor Skrevet November 20, 2010 Forfatter Skrevet November 20, 2010 Om jeg ikke husker feil sa selger noe om små vibrasjoner ved bremsing, men dette skyldes vel som oftest rust på skivene. Her er forøvrig bilen; http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25376575
perpilot Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Vibrasjoner under bremsing kan også skyldes kast i bremseskivene, eller dårlige casterstag-foringer. Ser også at det er ettermontert facelift-lykter. Ville sjekket om det er originale eller billig-lykter.
e3978 Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Vibrasjoner under bremsing kan også skyldes kast i bremseskivene, eller dårlige casterstag-foringer.Ser også at det er ettermontert facelift-lykter. Ville sjekket om det er originale eller billig-lykter. Åssen ser man om det er org. lykter eller billiglykter?
JENSSEN Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 vibrasjon ved bremsing, er dem nylig byttet, så kontroller bak skivene for "møkk" viktig å pusse bak skivene for å ungå vibrasjon;)
e3978 Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Åssen ser man om det er org. lykter eller billiglykter? (Facelift)
Otis Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Slik skal OEM lyktene se ut. http://www.m5board.com/vbulletin/member ... c-0003.jpg De kan også komme med hvite/blanke blinkelys.
e3978 Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Slik skal OEM lyktene se ut.http://www.m5board.com/vbulletin/member ... c-0003.jpg De kan også komme med hvite/blanke blinkelys. Jaok...Skal det stå noe i fronten på lyktene? Merke eller produsent(synlig fremfra) ferdig montert?
perpilot Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Det bør vel stå Hella på dem et sted, men vet ikke om du ser dette utenfra.
Mikael-B Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Skal stå Hella både på toppen av lyktene når du åpner panser, og inni lyktene når du ser dem forfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå